جامعه

برگزاری کنفرانس زیرنام محمد “ص”پیامبر رحمت

شهرهرات 25 قوس باختر
کنفرانسی تحت عنوان ((محمد پیامبر رحمت )) امروز در ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات برگزارشد.
این کنفرانس به استقبال از هفته رحمه العالمین میلاد نبی اکرم تدویر یافت، و در آن اساتید پوهنتون، نمایندگان مردم در شورای ولایتی با اشاره به سیرت پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص ) را پیامبر رحمت خواندند.
قاریزاده مسوول انجمن اجتماعی روشنفکران جوان که برگزار کننده این کنفرانس بود، گفت که امروز همگان از غربت ارزش‌ها و رواج برخی از رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی ما نگرانند و حتی برخی از بزرگان و علمای اخلاق نسبت به وضعیت موجود هشدار داده و اعلام خطر كرده‌اند.
او خاطر نشان ساخت نام گذاری این هفته به نام نامی پیامبر بزرگوار اسلام، فرصت مناسبی است كه با تأمل در ابعاد مختلف شخصیت رسول اكرم(ص) و تأسی به سیره‌ی حضرت محمد(ص ) به درمان دردهای فردی و اجتماعی خویش بپردازیم.
درعین حال به باور سید عظیم کبرزانی نماینده مردم در شورای ولایتی خداوند متعال رمز رستگاری بشریت را اسوه قرار دادن پیامبر اكرم(ص) معرفی كرده است و از سوی دیگر با معرفی درست این پیامبر بزرگ الهی و آخرین واسطه‌ آسمان و زمین به جهانیان بر تبلیغات سوء دشمنان بشریت خط بطلان کشیده می شود.
بسیاری ازکارشناسان علوم دینی امروز دو عامل معرفی نادرست برخی از پیروان رسول اكرم (ص) و تبلیغات سوء دشمنان به مانند دو تیغه‌ یك قیچی می دانند که موجب مجهول ماندن شخصیت آن حضرت بر بشریت است كه باید با مبارزه با این دو عامل و معرفی صحیح شخصیت این آخرین پیام آور الهی، زمینه‌ گرایش بشریت به تعالیم آن حضرت را فراهم آورد.
استاد عبدالرووف مخلص یكی از مهم‌ترین ابعاد شخصیت پیامبر اكرم (ص) بُعد اخلاقی و آراستگی آن حضرت به فضایل و پیراستگی او از كافه‌ رذائل در حد طاقت بشری است، عنوان کرد
اخلاق پیامبر اكرم (ص) تجسم عینی قرآن كریم بود و از این روست كه خداوند متعال او را در قرآن كریم با عنوان «خلق عظیم» ستوده و خود آن حضرت نیز هدف بعثت خویش را «اتمام مكارم اخلاقی» معرفی كرده است.
استاد طارق نبی خاطر نشان ساخت که خداوند متعال، رسول گرامیش را با عالی‌ترین فضائل و مكارم اخلاقی تأدیب كرد و  این فضائل از سوی او به جامعه‌‌ اسلامی سرازیر شد و دنیایی از معنویت و ارزش های اخلاقی را پدید آورد.
دراین کنفرانس خانم سکینه حسینی نماینده مردم در شورای ولایتی، استاد صمیم، استاد جمال الدین هروی، و مولوی غلام سرور رئیس شورای صلح هرکدام سیرت نبی اکرم ومعنای واقعی رحمت را شرح دادند.
آنان گفتند که رحمت  در اندیشه‌ اسلامی از جایگاهی رفیع برخوردار است، به طوری كه خداوند متعال، ذات بی‌بدیل خویش و نیز قرآن، پیامبر(ص) و مؤمنان را مكرراً به این صفت توصیف می كند و می ستاید و آن را از نمودهای اخلاق نیك الهی در بشر و آرایه‌های مشترك میان خدا و انسان برمی شمرد.
این كه به هر اندازه، فرد بتواند، خویشتن را بدان بیاراید، به همان میزان، به خدای گونه شدن و تقرب به ذات اقدس الهی نائل می‌گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا