جهان

مهاجران افغان و کشمیر؛ محور سفررییس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان

اسلام آباد – ایرنا -0 جدی – باختر
«ماریا فرناندا اسپینوزا گارسِز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل وارد پاکستان  شده و  طی دو روز گذشته با برخی مقام های عالیرتبه پا کستان روی موضوع مهاجران افغان و تنش های هند و پاکستان در کشمیر گفت وگو کرد.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد  در نخستین سفر رسمی خود به پاکستان.
از هجدهم تا بیست و دوم ماه جاری میلادی و به دعوت دولت اسلام آباد در پا کستان خواهد بود  این نخستین سفر رسمی وی به منطقه آسیا از زمان تنفیذ در این سمت در سپتامبر ۲۰۱۸ است.
گفته می شود که در جریان این سفر، وی به دنبال تقویت روابط با پاکستان و سازمان ملل است.
'شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پا کستان ' و خانم اسپینوزا طی دیدار دوجانبه در رابطه با امور جهانی، تجارت آزاد و وضعیت منطقه به عنوان اصلاحات سازمان ملل متحد و شورای امنیت به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.
« وی در خصوص اموری که دو طرف در رابطه با آنها به بحث پرداختند، یادآورشد و افزود که  علاوه بر مباحث دیگر، در رابطه با اثرات مهاجران نیز گفت وگو کردیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین با یاد آوری  از اقدام های پاکستان درخصوص ماموریت صلح افغانستان همچنین افزود: امنیت افغانستان موجب تحقق امنیت در منطقه می شود.
وی در خصوص کشمیر نیز گفت: به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، در حال تلاش برای امنیت کشمیر هستم . 
نخست وزیر پاکستان نیز در ملاقات با خانم اسپینوزا  اقدامات سازمان ملل برای حمایت از قشر محروم را خوشایند توصیف کرد واظهار امیدواری کرد که در دوران ریاست 'اسپینوزا' این اقدامات ادامه یابد.
در این دیدار طرفین بر ضرورت هماهنگی بین ادیان مختلف و همچنین حل مسائل از طریق مذاکرات تاکید کردند.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل  متحد نیز از پاکستان برای پناده دادن به هزاران مهاجر افغان، از نقش پاکستان در روند مذاکرات  صلح افغانستان تقدیر کرد.
«اسپینوزا گارسِز» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین روز شنبه با 'عارف علوی' رئیس جمهورپاکستان در اسلام آباد دیدار و گفت و گو کرد.
آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا