سیاست

جلسه شورای عالی ستره محکمه برگزارشد

کابل / 18 جوزا / باختر
شورای عالی ستره محکمه امروز به ریاست قانونپوه سید یوسف حلیم قاضی القضات ورییس ستره محکمه تشکیل جلسه داد .
شورا نخست مراتب تسلیت عمیق خویش را نسبت به شهادت قضاوت مند محمد (فیاض ) عضو محکمه ابتدائیه شهری قندهار که حین برگشت از مسجد به سوی منزل ازجانب تروریستان مسلح موردسوء قصد قرارگرفت و شهید شد ، ابراز داشته ، با محکومیت این عمل شنیع از بارگاه الله متعال (ج) به شهید جنت فردوس و به فامیلش صبر جمیل استدعا کرد .
بعداً با رعایت حکم شماره2189 ریاست جمهوری اسلامی افغانستان که معیاری سازی اسناد بهادار و چاپ مجدد و مصون آنها را هدایت داده است ، روند بازنگری وساده سازی یکتعداد ازوثایق مورد استفاده محاکم باتهیه فارمت های معیاری با حفظ اساسات و ادبیات حقوقی و قضایی قابل فهم نهایی شده است و بنابر استعجالیت موضوع به دارالانشاء هدایت داده شد که نمونه های نهایی شده را عجالتاً ومتباقی وثایق را بعدازختم روند بازنگری به گونه تدریجی به مرجعش ارسا ل کند .
متعاقباً با توجه به نتایج گزارش های تفتیش عادی و اقتضایی محاکم استیناف ننگرهار ، غزنی و لغمان به (6) تن از قضات محاکم فوق پس از تثبیت تخطی وظیفه یی شان جزا های لازم تادیبی تجویز شد .
درادامه جلسه در برابر استهدات واصله درمورد چگونگی تطبیق یک قرار بارتباط یک جایداد تحت تضمین بانک، تشخیص محکمه ذیصلاح رسید گی به یک فیصله منقوضه ، مغایرت اسناد هویت یکتن ازمنسوبان شهید با اسناد هویت ورثه وی و نحوه اخذ محصول از ثبت عرایض تجدید نظر در روشنایی احکام قوانین نافذه رهنمایی لازم شد .
برعلاوه درجلسه رسید گی به یکعده از درخواستهای تبدیلی محکمه قضایای جزایی ، پیشنهاد های مربوط به ارتقای درجه های کادر قضایی و برخی از مسایل متفرقه نیز جزء اجندا بود که درهرمورد تصامیم مقتضی اتخاذ شد . بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا