جامعه

برگزاری عروسی دسته جمعی شماری از جوانان در هرات

شهرهرات ۸ سنبله باختر
هشت زوج جوان با عروسی دسته جمعی زندگی مشترک شان را آغاز کردند.
هزینه مراسم عروسی این زوج‌ ها از سوی شماری از جوانان خیر هرات تدارک شده بود.
این جشن عروسی به ابتکار شماری از جوانان هرات به هدف نهادینه کردن ازدواج آسان و جلوگیری از هزینه‌های هنگفت عروسی برگزار شد.
سید عبدالله نایاب یک تن از برگزارکنند‌گان این محفل می‌گوید، پیشکش‌ها و هزینه‌های هنگفت عروسی باعث شده است که شمار زیادی از جوانان نتوانند ازدواج کنند و به کارهای غیر اخلاقی آلوده شوند.
وی بیان داشت، فرهنگ نادرست و پرهزینه‌ باعث شده است جوانان زیادی به خاطر تهیه هزینه ازدواج‌ شان کشور را ترک کنند و راهی کشورهای بیگانه شوند.
ازسویی هم زوج‌های اشتراک کننده با ابراز خرسندی از اشتراک در این برنامه می‌گویند، که اشتراک در محفل عروسی دسته جمعی باعث شده است که از پرداخت پول‌های هنگفت و بیجا در زندگی شان جلوگیری شود و زندگی آسوده‌ تری آغاز کنند.
شماری از جوانان می‌گویند هزینه‌های گزاف و محافل پر هزینه باعث شده است که شماری زیاد از جوانان از ازدواج منصرف شوند و رو بیاورند به اعتیاد، کارهای غیراخلاقی و یا هم کشور را ترک کنند.
آنان از خانواده‌ها می‌خواهند در راستای ازدواج‌ دختران و پسران شان سهولت ایجاد کنند و از فرهنگ غلط و نادرست جلوگیری کنند.
همچنین شماری از علمای دین نیز هزینه‌های گزاف در مراسم عروسی را خلاف دین اسلام می دانند می‌گویند، در دین اسلام بر آسان‌گیری در ازدواج تاکید شده است.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا