جامعه

از هژدهمین سالگشت شهادت احمدشاه مسعود در پروان گرامی داشت شد

چاریکار 19 سنبله باختر
از هژدهمین سالگشت شهادت قهرمان ملی شهید احمدشاه مسعود و هفته شهدا دیروز در  پروان گرامی داشت به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت با حضور مسوولان ملکی و نظامی، وکلای مردم در شورای ملی و شورای ولایتی، روسای ادارات دولتی، سیاسیون، قومندانان جهادی، علما، متنفذان، بزرگان، فعالان جامعه مدنی، زنان و جوانان برگزار شد، فضل الدین عیار والی پروان هژدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود را برای مردم به خصوص مجاهدان و خانواده قهرمان ملی تسلیت عرض کرد و گفت: احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور شخصیت متعهد و بادیانت بود که عمر خود را به خاطر دفاع از نوامیس ملی و تمامیت ارضی کشور صرف کرد و برماست که از خون و آرمان شهدا پاسداری کنیم.
والی پروان روی قتل های زنجیره یی و مرموز از گذشته تا حال در سطح کشور به خصوص در پروان تماس گرفت، آنرا یک توطئه سازمان یافته علیه مردم خواند و از نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی خواست که در شناسایی و بازداشت عاملان این جنایت توجه جدی کنند.
والی پروان همچنان در باره نقش شهروندان در روند صلح و انتخابات صحبت کرد و از مردم خواست که در کنار سایر مسوولیت های شان با منسوبان امنیتی و دفاعی کشور همکاری کنند.
صدیق احمد عثمانی، نماینده منتخب مردم پروان در ولسی جرگه، احمد شاه مسعود را شخصیت چند بعدی و از کادرهای نظامی خواند، قدرت و استعداد وی را در تنظیم و هماهنگی اقوام در کشور بی بدیل بیان کرد.
همچنان در این محفل مولوی محمد جاوید حنفی رییس شورای علما، امین الله شکوری معاون شورای ولایتی پروان، داکتر محمد شفیع مشفق رییس بورد نهاد های جامعه مدنی و عالمه اعظمی هر کدام روی شخصیت و جایگاه قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود و هفته شهید صحبت کردند و بر ادامه راه و ارج گذاری به خون شهدا تاکید کردند.
در ختم محفل والی پروان با سایر مسوولان به مرقد قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود رفتند و با مراسمی ویژه یی اکلیل گل بر مزارش گذاشتند.
احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا