جهان

خبر های کوتاه از جهان

منابع خبری بین المللی /28 جوزا باختر
*** وزارت صحت کوریای جنوبی امروز (پنج شنبه)با اعلام مرگ سه شهروند دیگر این کشور و ابتلای 3 نفر جدید به این بیماری، تعداد نهایی کشته ها را 23 نفر و تعداد نهایی مبتلایان به این بیماری را 165 نفر اعلام کرد.
***  رسانه های ترکیه روز پنجشنبه از تمدید مذاکرات صلح ژنو درمورد یمن تا روز شنبه و تاکید نماینده سازمان ملل بر ضرورت آتش بس خبر دادند.
نماینده سازمان ملل با اشاره به مشکلات زیاد مردم یمن خواهان برقراری آتش بس در ماه مبارک رمضان شد.
به نوشته رسانه ها، نمایندگان برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز جداگانه با هیات های ریاض و صنعا دیدار داشته اند و در این دیدارها از هیات ریاض خواسته اند تا ژنو را پیش از موعد ترک نکنند.
***** در پی اظهارات تند آصف زرداری  رییس جنهورپشین پاکستان علیه ارتش آنکشور، نواز شریف صدراعظم پاکستان  دیدار خود با رییس جمهوری سابق پاکستان را لغو کرد
***** خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی در گزارشی اعلام کرد که پارلمان این کشور امروز به 'هوانگ کیو آن' که در کابینه فعلی پارک گئون های رییس جمهوری سمت وزیر عدلیه را دارد، با اکثریت 156 رای موافق در برابر 120 رای مخالف به عنوان صدراعظم  این کشور رای اعتماد داد.
براساس این گزارش، رییس جمهور کوریای جنوبی ماه گذشته وی را برای جانشینی 'لی وان کو' به پارلمان معرفی کرده بود که در ماه آپریل گذشته به سبب نقش وی در یک رسوایی مالی ملی استعفا داد.
براین اساس، هوانگ 58 ساله سومین صدراعظم است که از زمان به قدرت رسیدن خانم پارک گئون های به عنوان رییس جمهور در کابینه وی منصوب می شود.
براساس قانون اساسی کره جنوبی، رییس جمهور بر قوه مجریه کشور حاکمیت کامل دارد و صدراعظم نیز به عنوان هماهنگ کننده اولیه کابینه عمل می کند
***** مصطفی کامالاک رهبر حزب سعادت ترکیه خواستار برقراری آتش بس در جغرافیای جهان اسلام در ماه مبارک رمضان شد.
** بیش از 20 سرباز هندی و انگلیسی شامگاه چهارشنبه گذشته به دلیل برخورد سه خودرو حامل سربازان با یکدیگر، در جریان یک مانور نظامی مشترک، در جنوب انگلیس زخمی شدند.
*****   شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل دولت توافق ملی ، مشارکت تمامی احزاب و گروه های لیبی در بررسی پیش نویس چهارم توافقنامه سیاسی را خواستار شد.
***** به گفته دکتوران و شاهدان در صنعا ، در پنج انفجار بمب که به طور همزمان در مساجد شیعیان و دفاتر انصارالله در پایتخت یمن رخ داد، 31 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند. گروه داعش مسئولیت انفجارهای چهارشنبه را به عهده گرفته و گفته است که این حملات را برای گرفتن انتقام از انصارالله انجام داده است که صنعا و اکثر نقاط کشور را به کنترل خود در آورده است .
**** مالزیا امروز (پنجشنبه) 61 تبعه بنگلادش را که به همراه پناهجویان روهینگیایی میانمار وارد این کشور شده اند به کشورشان بر می گرداند.
***** گروه تروریستی داعش بامداد پنجشنبه ادعا کرد که یک هواپیمای عراق را در شمال شهر رمادی در ایالت انبار سرنگون ساخته است. در توییتر داعش آمده است که این طیاره جت هنگام حمله به مناطقی در شمال رمادی، مرکز استان انبار سرنگون شده است.
شبه نظامیان داعش ماه گذشته رمادی را تصرف کردند و این شهر اکنون به کانون تلاشها برای کند کردن پیشرویهای این گروه در عراق که کشور تولید کننده بزرگ نفت و عضو اوپک است، تبدیل شده است.
****  صدراعظم یونان به اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در زمینه ادامه فشار به آتن برای اجرای ریاضت اقتصادی هشدار داد و اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد، عزت ملت و مملکت خدشه دار شود. الکسیس چیپراس' چهارشنبه طی سخنان با اشاره به روند مذاکرات با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، گفت:درصورت ادامه فشار به یونان از طرف وام دهندگان به راحتی و بر اساس مسئولیت خود در قبال ملت و کشور' نه ' بزرگ را اعلام خواهم کرد. اتحادیه اروپا خواستار ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان است ولی دولت چپ گرای یونان بر اساس وعده خود به ملت مبنی بر پایان سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور، حاضر به پذیرش این خواسته وام دهندگان نیست.
ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا