امنیت

قوماندان امنیه کابل : تدابیرامنیتی درکابل از شب گذشته به منصۀ اجرا درآمده است

شهریان : امید پولیس درانجام تعهدات خود موفق باشد
کابل باختر/ 5/ اسد
درحالیکه مردم ما برای برگزاری عید سعید فطر آماده میشوند پارۀ از مشکلات اجتماعی و امنیتی اسباب نگرانی آنها گردیده و آنها از مسوولان امنیتی میخواهند تا به این نگرانی ها خاتمه بخشند.
به گزارش آژانس باختر، رمضان مبارک، در آخرین روز خود قراردارد و مردم ما همیشه درکنار سایر مسلمین جهان ازعید سعید فطر استقبال خواهندکرد مگر وقایع اخیر تروریستی درکابل و سایر شهرهای کشور نگرانی ها را برای مردم ما در قبال دارد این نگرانی ها دروجود انفجار های اخیر که با کارگذاری ماین های مقناطیسی دربعضی از وسایط، این نگرانی ها را جدی ساخته است . درکنار آن شهریان کابل و باشند گان شهرهای دیگر کشور پارۀ از مشکلات اجتماعی را نیز بازگو کردند استفاده از بازیچه های آتشی و پتاقی و امثال وولگردی شماری از افراد اوباش بخصوص حضور چنین اشخاص درمحلات تفریحی نگرانی های خانواده را در پی داشته و دارد.
شماری از شهریان کابل میگویندکه هرسال درایام عید پتاقی بازی اطفال و نوجوانان ازدیاد میابد درحالیکه مسوولان امنیتی درخاتمه بخشیدن به این مشکل کوتاه آمده اند با آنکه این مسوولان هرسال از برخورد جدی با آنانیکه به خرید فروش و استعمال پتاقی دست میزنند سخن میگویند مگر در رفع این مشکل موفق نبوده اند.
شهریان کابل آرزو دارند تا این مشکل به گونه یی بنیادی حل گردد تا دیگر مردم شاهد بازی های خشن و آزار دهنده نباشند.
جنرال محمد ظاهر قوماندان امنیه کابل این نگرانی ها را موجه میداند مگر از تدابیر پولیس غرض کاهش ورفع کلی این گونه مشکلات سخن میگوید.
قوماندان امنیه کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت ، مسوولان امنیتی درکابل غرض تامین امنیت بهتر پایتخت تدابیر ویژه را روی دست گرفته اند این تدابیر از ساعت دوازده شب گذشته به اجرا درآمده است و صدها منسوب پولیس دربخش های مختلف شهر جابجا شده اند این تدابیر بخصوص در محلات مزدحم ، محلات تفریحی و نقاط آسیب پذیر شهر وولایت کابل جدی تراست .
قوماندان امنیه کابل همکاری مردم را درتامین امنیت شهر شرط اساسی خواند وگفت که آنها باید درتثبیت اشخاص مشکوک و اشیای مشکوک پولیس را همکاری نمایند و درصورت ضرورت به نزدیکترین پوسته پولیس و یا شماره 119 درتماس شوند.
جنرال ظاهر به ادامه گفت، پولیس کابل با ازدیاد پوسته های تلاشی و امنیتی از گشت وگذار وسایط شیشه سیاه و حمل اسلحه غیر قانونی نیز جلوگیری میکند، ضمناً عاملان چنین قضایا تحت پیگرد قرارخواهندکرد.
اوباردیگر به آنانیکه اسلحه غیر قانونی دارند و یا از وسایط شیشه سیاه استفاده میکند هشدار داد قبل از آنکه به دام پولیس بیافتند خود این مشکل را حل نمایند.
جنرال ظاهر همچنان استفاده از بازیچه های غیرمعیاری وآزاردهنده را تخطی از مقررات و معیار های زندگی شهری خواند و گفت که استفاده از پتاقی و سایر بازیچه ها ی آزار دهنده میتواند اثرسوء برروان وزندگی مردم بگذارد بهتر است که ازچنین وسایل استفاده نشود و نباید چنین وسایل دربازارها فروخته شود پولیس باآنانیکه درخرید و فروش پتاقی دخیل اند برخورد جدی خواهد کرد .

ضمناً خانواده ها مسوولیت دارند تا متوجه این نکته باشند و نگذارند تا فرزندان شان با استفاده از پتاقی آرامش دیگران را بگیرند.

شهریان کابل ازگفته های قوماندان امنیه شهر استقبال میکنند و آرزودارند که پولیس درانجام تعهدات خود موفق باشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا