سیاست

سید یوسف حلیم منحیث رئیس جدید ستره محکمهء کشور معرفی گردید

کابل باختر 5 اسد
مراسم تحلیف قانونپوه سید یوسف حلیم عضو جدید شورای عالی ستره محکمه که اخیراً از سوی ولسی جرگه رای اعتماد بدست آورد، در برابر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بجا گردید و همچنان موصوف که به اساس فرمان رئیس جمهور کشور منحیث رئیس ستره محکمه تعیین شده بود، به کارمندان  آن اداره معرفی گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسم تحلیف که صبح امروز در ارگ انجام شد، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور،  قانونپوه عبدالرشید راشد سرپرست سابق ستره محکمه و اعضای شورای عالی ستره محکمه نیز حضور داشتند.
در ختم مراسم تحلیف، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در محفلی که به مناسبت معرفی رئیس جدید ستره محکمه در مقر آن ریاست دایر گردید، اشتراک نمود.
ابتدا فرمان رئیس جمهور کشور در رابطه به تقرر قانونپوه سید یوسف حلیم بحیث رئیس ستره محکمه، توسط عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری قرائت گردید.
بعداً رئیس جمهور کشور طی سخنانی با اشاره بر اینکه اولین وظیفه رئیس جمهور مراقبت از تطبیق قانون اساسی است، گفت که رئیس جمهور این وظیفه را بدون یک ستره محکمه با صلابت، با درایت و با هیبت که از اجرای قانون ناشی می شود، تطبیق کرده نمی تواند.
رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که معیار کار ما نخست رضایت خداوند (ج) و بعداً خشنودی مردم و باورمندی آنان به عدالت است.
رئیس جمهور به مسئولین ستره محکمه اطمینان داد که وی و حکومت از تلاش ها و اصلاحاتی که ستره محکمه روی دست دارد، حمایت و پشتیبانی کامل می نماید.
رئیس جمهور غنی گفت: امیدوارم که قضات کشور با درایت و وجدان پاک تصامیم خویش را اتخاذ نمایند.
در این محفل قانونپوه سید یوسف حلیم رئیس جدید ستره محکمه نیز صحبت کرد و از اعتماد رئیس جمهور و سایر بزرگان دولت تشکر نموده، از رئیس جمهور کشور خواست تا در زمینه تحقق حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت، وی را کمک نماید.
وی گفت که در عرصه تطبیق عدالت از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد و وعده سپرد که در برابر فساد قضایی و اداری مبارزه صادقانه خواهد نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا