سیاست

رییس اجراییه کشور در دیدار با نمایندۀ ویژۀ چین برای افغانستان و پاکستان: پاکستان را وادار به همکاری سازید

کابل  13 قوس باختر
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه ، امروز در دفتر کارش در قصر سپیدار با دینگ شیجون نمایندۀ ویژۀ جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این دیدار، شیجون با خرسندی از ملاقات با داکتر عبدالله عبدالله، از نامۀ رییس اجراییه کشور برای حزب کمونیست چین سپاس‌گزاری و قدردانی کرد.
نمایندۀ ویژۀ چین برای افغانستان و پاکستان گفت که آن‌ها در نظر دارند که نشست سه جانبۀ چین، افغانستان و پاکستان را به سطح وزرای امور خارجه برگزار کنند و در خصوص مذاکرات صلح و همکاری‌های منطقه‌ای و همچنان مبارزه با تروریزم بحث و گفت‌وگو نمایند. او ابراز امیدواری کرد که افغانستان در این نشست اشتراک نماید.
در ادامه، داکتر عبدالله عبدالله با اشاره به دیدار و ملاقات‌اش با نخست‌وزیر چین در حاشیۀ کنفرانس شانگهای در سوچی روسیه گفت" خوشحالم که روابط دو کشور رو به گسترش می‌باشد."
رییس اجراییه کشور با بیان این‌که افغانستان در نشست سه‌جانبه اشتراک خواهد کرد، افزود : امیدواریم چین پاکستان را وادار به همکاری در مبارزه با تروریزم و روند صلح در افغانستان نماید.
داکتر عبدالله عبدالله با بیان این‌که در گذشته نشست‌های مشترک با پاکستان هیچ نتیجه‌یی نداشته است، از نماینده چین خواست که اسلام‌آباد را متقاعد به از میان برداشتن پناه‌گاه‌های تروریستان و مراکز تجهیز و تمویل آن‌ها سازند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا