صحت

حذف نان سحری و عوارض آن بر بدن

کابل باختر 20 جوزا
حذف وعده سحری و عوارض آن باید گفت :برخی معتقدند که اگر سحری نخورند مشکلی نداشته و به راحتی روزهای ماه مبارک را سپری می کنند. این افراد بهتر است بدانند که ممکن است از نظر گوارشی نخوردن سحری برای برخی افراد مشکل ظاهری ایجاد نکند، اما از نظر علم تغذیه تنها سیری شکمی مهم نبوده ، بلکه سیری سلولی بسیار اهمیت دارد.
فردی که سحری نمی خورد به بدن خود فشار بسیاری وارد می کند که در نهایت علاوه بر سوتغذیه، احتمال واکنش بدن برای مقابله با گرسنگی بسیار طولانی را به همراه دارد که این خود احتمالاً منجر به کاهش انرژی مورد نیاز شده و افراد ممکن است دچار حالت چاقی ظاهری (که گاه در اثر تورم بدن اتفاق می افتد) نیز شوند.
با نخوردن سحری، مواد زائد حاصل از سوخت چربی در بدن تجمع یافته و باعث بروز حالت خستگی زیاد در انتهای روز می شود در واقع حذف وعده غذایی سحری منجر به افزایش زمان گرسنگی بین وعده افطار و شام تا وعده بعدی شده و این امر به هیچ عنوان برای سلامتی مناسب نیست.
دسترسی نداشتن به منبع انرژی کافی در طول روز موجب اختلال در فعل و انفعالات بدن، از جمله روند ترشح اسید و آنزیم های گوارشی و عوارض گوارشی مثل سوزش سر دل، التهاب یا زخم معده و یا دسترسی نداشتن به آب سبب تمرکز فکری نداشتن ، سردرد ، سرگیجه ، ضعف عمومی و بی حالی، بی خوابی، عصبانیت، پرخاشگری و نهایتاً افت در میزان و کیفیت فعالیت اندام ها و توان کلی فرد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا