سیاست

کميته اقتصادي شوراي وزيران جلسه کرد

کابل باختر 5 ثور

جلسه کميته اقتصادي شوراي وزيران، بعد از ظهر امروز به رياست محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور و رييس آن کميته برگزار شد.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر خبر:

دراین جلسه نخست، رییس شرکت آبر ساني و کاناليزيسيون گزارشي مفصلي  راجع به پلان  و مشکلات رساندن آب آشاميدني درشهر کابل و ولايات کشور ارائه نموده و پيشنهاد نمود که به منظور توسعه پلان آب رساني در تمام شهرکابل و خود کفا شدن اين اداره از حيث نيازمندي هاي مالي، تعرفه آب آشاميدني را افزايش دهد.

کميته ضمن بحث مفصل، پيشنهاد ارائه شده از سوي اين اداره را مبني برافزايش تعرفه آب آشاميدني مورد تاييد قرارداده همچنين رييس کميته تاکید نمود تا ولایات دور دست  و مناطق غیرپلانی که اکثریت نفوس شهرها را تشکیل می دهند نیز شامل خدمات پروژه های آب رسانی و دیگر پرژوه های زیربنایی شوند.

دربخش ديگري از جلسه، وزارت اقتصاد گزارشي از تطبيق پروژه هاي انکشافي و مصرف بودجه انکشافي سال گذشتۀ وزارت خانه ها و ادارات دولتی را به کميته ارائه نمود.

درگزارش وزارت اقتصاد آمده بودکه نا امني، عدم نظارت درست برتطبيق پروژه هاي انکشافي و کمبود ظرفيت قرار دادي ها، ازعوامل اساسي عدم مصرف بودجه انشکافي و تطبيق پروژه ها محسوب مي گردد.

در ادامه کميته پيشنهاد وزارت تجارت و صنايع مبني بر افتتاح حساب بانکي براي پارک هاي صنعتي را نيز مورد بحث و بررسي قرداد.

اعضای کمیته یک سلسله نظریات و پیشنهادات شان را درمورد تاثیرات این پیشنهاد در رشد پارک های صنعتی کشور، افزایش تولیدات داخلی و صادرات ارائه نموده و دراین ارتباط فیصله نمود که این موضوع در تفاهم با وزارت مالیه حل گردد.

همچينن کميته کميسيوني مرکب از نمايندگان وزارت هاي ماليه، اقتصاد، زراعت، تجارت و صنايع و اداره آيسا را به سرپرستي وزارت عدليه مؤظف نمود تا در روشنايي قوانين و مقررات، مقرره ای ايجاد ادارات اجرايوي که درکار خود مستقل باشند را آماده نموده تا ازطریق مراجع مربوط طی مراحل گردد.

همچنان دراین جلسه اداره ملی حفاظت از محیط زیست گزارش کمیسیون مؤظف پیرامون جلوگیری ازتوریدگوشت، مواشی و فرار اسعار ازکشور را به کمیته ارائه نموده و یک سلسله پیشنهاداتی را دراین ارتباط عنوان نمود.

کميته با توجه به اهميت موضوع اعضاء را مؤظف نمود تا پیشنهادات متذکره را مطالعه نموده تا دریکی از جلسات کمیته با دقت بیشتر در مورد آن تصمیم گیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا