سیاست

داکتر عبدالله عبدالله : زندگی احمدشاه مسعود نمونه واقعی از زندگی یک قهرمان است

کابل باختر 18 سنبله

داکترعبدالله عبدالله رئيس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در محفل گرامی داشت از پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور در لیسه غلام حیدرخان چرخی در خیرخانه اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، دراین محفل رئيس اجرائیه در سخنرانی خویش سالروز شهادت قهرمان ملی کشور را به ملت و مردم افغانستان تسلیت گفت و به روح شهدای کشور اتحاد دعا نمود. رئيس اجرائیه کشور از مدیر و مسوولین لیسه غلام حیدرخان به خاطر برگزاری این محفل قدردانی کرد.
دکتور عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌های خویش گفت: تجلیل از آمرصاحب درسی بزرگی برای نسل نو کشورماست. ما باید آموخته‌های خویش از آمرصاحب را به نسل نو مسوولانه انتقال دهیم.
رئيس اجرائیه در بخش دیگر از سخنرانی خود دوره‌های مختلف زندگی شهید احمدشاه مسعود را بیان کرد و از عشق و علاقه شهید به درس و آموزش و پرورش حرف زد.
داکترعبدالله عبدالله در این بخش از صحبت‌های خود گفت: زندگی احمدشاه مسعود در دوراه نوجوانی و جوانی نمونه واقعی از زندگی یک قهرمان است. چنان‌که شهادت قهرمان نمادی از یک تحول بزرگ در سطح بین‌المللی است. رئيس اجرائیه علاوه کرد: احمدشاه مسعود کسی بود که ۹ حمله شوروی وقت را با توکل به خدا و پشتیبانی مردم شکست داد.
رئيس اجرائيه همچنان گفت:‌ من در دوران جهاد با احمدشاه مسعود آشنا شدم و این آشنایی را برای خودم و تمام کسانی‌که در این راه قدم گذاشته‌اند یک افتخار بزرگ می‌دانم. رئيس اجرائیه احمدشاه مسعود را نعمت خداوند برای افغانستان خواند.
رئيس اجرائیه برای متعلمین از علاقمندی شهید احمدشاه مسعود به درس و تعلیم و احترام به استادان و دانشمندان سخن گفت و تاکید کرد تا در این مرحله به درس و تعلیم توجه نمایند و همچنان از تحولات و آنچه در جامعه اتفاق میفتد باخبر باشند. رئيس اجرائيه کشور در صحبت‌های خویش تاکید کرد: آمرصاحب در دشوارترین مراحل دروازه‌های مکاتب و مدارس را باز نگه‌داشت و در سخت‌ترین شرایط دانشگاه البیرونی را تاسیس کرد.
داکتر عبدالله عبدالله افزود: آمرصاحب می‌گفت در این مرحله ما وظیفه دفاع از وطن را به عهده داریم و در مراحل بعدی این وطن نیازمند تحصیل کردگان و دانشمندان است تا وطن را بسازند.
رئيس اجرائیه در بخش دیگر از صحبت‌های خویش گفت: ملاعمر یک جنایتکار و خائن بود و یک جنایتکار وخائن را چطور می‌توان پادشاه کشور دانست؟ الحمدلله این جنایتکار به این هدف شوم خود نرسید. طالبان مانند شرایط فعلی بربخشی از وطن ما تسلط داشتند ولی ملاعمر پادشاه افغانستان نبود و مردم افغانستان نیز او را به عنوان پادشاه خود قبول ندارند. در این مرحله شهید استاد برهان الدین ربانی و دولت اسلامی از افغانستان نمایندگی می‌کرد.
رئيس اجرایيه گفت: تصویری که از آمرصاحب می‌بینید٬‌ نمادی از شخصیت کامل این قهرمان است. در این تصویر من غرور٬‌ صداقت٬ عزت٬ قهر و خشم وی بردشمنان و تمام صفات وی را می‌بینم.
داکتر عبدالله لیسه غلام حیدرخان را از نمونه‌های خوب نهادهای درسی در پایتخت خواند و برای مدیر٬‌ معلمان و متعلمان آن لیسه آرزوی موفقیت نمود.
در پایان محفل رئیس اجرائیه از صنف‌های درسی و بخش‌های مختلف لیسه دیدن نمود و با مسوولین متعلمین صحبت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا