امنیت

• صلیب سرخ ازوخامت اوضاع هشدار داد // • وزارت داخله : دشمن درحالی ضعیف شدن و نابودی است

 کابل باختر 5 ثور
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داد که خشونت ها در افغانستان به سطوح بی سابقه از سال 2001 تاکنون رسیده و احتمال تشدید آن در سال آینده متصور خوهد بود.
ژان نیکولاس مارتی رئیس صلیب سرخ جهانی در رابطه به سه مشکل اساسی از جمله تشدید خشونت ها ، دل زده گی کشور های حامی از کمک مالی و مساله فرار مردم از افغانستان  اشاره نموده تا کید میکند که جهان نباید اجازه دهد افغانستان بیک بحران فراموش تبدیل شود.
وی گفت  ،جامعه بین المللی باید توجه به ا فغانستا ن را ادامه دهد وی هشدار میدهد که خشونت ها در افغانستان سبب شده وضعیت امنیتی در این کشور وخیم تر شده برود و من پیش بینی حتی وخامت بیشتر را میکنم .
اما داکتر نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله در واکنش به این گفته ها به خبر نگار آژانس باختر گفت : گفته های ما برعکس ابراز نظر برخی ها بخصوص مسوولان بلند پایه کمیته صلیب سرخ است.
  ما به آینده یک افغانستان با صلح و ثبات خوشبین هستیم و موفقیت های خوبی نیروهای امنیتی افغان بخاطر ایجاد صلح بیشتر متصور است.
دانش میگوید پلان پنج ساله در کشور بخاطر صلح آماده گردیده و نخستین گام در راستای انجام آن آغاز یافته است.
ما به تمام مردم سراسر افغانستان اطمینان میدهیم که انشا الله صلح سراسری و دایمی در افغانستا ن تامین میگردد و نیرو های ما با قوت دلیری بیشتر آموزه های بهتر تجهیزات پیشرفته در میدان های نبرد بادشمن میجنگند و دشمنان درحال نابودی و ضعیف شدن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا