صحت

بریتانیا به نخستین تابلیت ضد کرونا مجوز داد

لندن/15عقرب/باختر
تابلیت مسمی به «مولنوپیراویر» نخستین داروی خوراکی است که در درمان بیماری کووید-۱۹ نتیجه داده است. اما تا به حال روشن نیست که این دارو چه زمانی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
اداره تنظیم تولیدات صحی و طبی بریتانیا روز پنج شنبه به استفاده از تابلیت ضد کرونای «مولنوپیراویر» مجوز داد. این دارو توسط شرکت داروسازی امریکایی «مرک اند کو» ساخته شده است.
اداره تنظیم تولیدات صحی و طبی بریتانیا گفته است که در آن بیماران کرونا که علایم خفیف تا متوسط دارند و خطر تشدید جریان بیماری شان وجود داشته باشد، این تابلیت می‌تواند احتمال بستری شدن را کاهش دهد و استفاده از آن مصون است.
بریتانیا نخستین کشوری است که برای استفاده از این داروی بیماری کووید-۱۹ چراغ سبز نشان می‌دهد. محققان دریافته اند که تابلیت ««مولنوپیراویر» علایم بیماری کرونا را کاهش می‌دهد و روند بهبودیابی بیماران کرونایی را تسریع می‌بخشد.ساجد جاوید، وزیر امور صحت بریتانیا گفته است که صدور مجوز این دارو یک «روز تاریخی برای بریتانیا» می‌باشد.
جاوید گفته است که این دارو برای افراد آسیب‌پذیر و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، یک دست‌آورد بسیار مهم است و چنین افرادی به زودی به این تابلیت دسترسی خواهند یافت.
این دارو در بریتانیا به نام «لگه‌وریو» (Lagevrio) در بازار عرضه خواهد شد. مقامات امور صحی بریتانیا در ماه گذشته گفته بودند که ۴۸۰ هزار واحد از این دارو را تهیه کرده اند.ف/ب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا