سیاست

بزرگان ولایت غزنی در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور، بر وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز تأکید کردند

کابل باختر 10 حمل
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از بزرگان، متنفذین و نمایندگان جامعه‌مدنی غزنی در قصر چهارچنار ارگ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، حاجی نورمحمد، معلم محمدهاشم، حاجی عبدالاحد و داکتر عمرعیان به نمایندگی از بزرگان، جوانان و جامعه مدنی ولایت غزنی به‌گونۀ جداگانه صحبت کردند.
آنها پیشنهادات و خواست‌های خویش‌را در عرصۀ حاکمیت قانون، تقسیم عادلانه آب، شناسایی و گرفتاری افراد مسلح غیر مسوول، تغییر در سطوح رهبری ملکی و نظامی ولایت غزنی، تأمین امنیت، بهبود وضعیت معارف، انکشاف متوازن، اعمار ساختمان‌های ستندرد به شفاخانه‌ها، جذب کادرهای تحصیل‌یافته و پیگیری عاملین اصلی قضیه اخیر غزنی با رئیس‌جمهور شریک ساختند.
سخنرانان از برنامه‌های حکومت اعلام حمایت کردند و تأکید ورزیدند که در کنار نظام هستیم و از پلان‌های سازنده حکومت حمایت همه‌جانبه می‌نماییم. آنان افغانستان را خانۀ مشترک همه افغان‌ها دانسته و بر وحدت، همدلی و زندگی مسالمت‌آمیز میان اقوام باهم برادر تأکید کردند.
در ادامه، اسدالله وفا مشاور رئیس‌جمهور، گزارش یافته‌های هیئت موظف را در مورد مشکل اخیر ولایت غزنی با رئیس‌جمهور شریک ساخت و از همکاری مردم آن ولایت در زمینۀ حل مشکل ایجادشده قدردانی نمود.
رئیس‌جمهور کشور پس از استماع صحبت‌های بزرگان غزنی، ضمن خوش‌آمدید به آنها گفت: تشکر که از بروز بیشتر مشکل در غزنی جلوگیری کردید و به تماس تلیفونی من پاسخ مثبت دادید.
رئیس‌جمهورغنی افزود: در گفتار هریک شما، برادری، همدلی و اخوت نهفته بود و افغانستان خانۀ مشترک همه افغان‌ها است، هیچ افغان از افغان دیگر برتر و هیچ افغان از افغان دیگر کمتر نیست.
وی از هیئت اعزامی که به‌منظور بررسی و حل مشکل پیش‌آمده در غزنی تلاش ورزیده بود نیز قدردانی به عمل آورد.
رئیس‌جمهور به وزارت های انکشاف دهات و زراعت هدایت داد تا طرح عادلانه تقسیم آب را به‌زودی تهیه و برای عملی‌شدن آن اقدامات را روی‌دست گیرند و به مردم غزنی اطمینان داد که در آینده این مشکل حل خواهد شد.
رئیس‌جمهور کشور از بزرگان غزنی خواست تا به‌منظور حل مشکلات اساسی آن ولایت، نظریات اقشار مختلف مردم را در طرح پیشنهادی گنجانده و به ریاست‌جمهوری بسپارند.
رئیس‌جمهور به مسوولین مربوطه هدایت داد تا پولیس محلی مستقر در مسیر راه‌ها را به‌گونۀ همه‌جانبه بررسی نمایند و هریک شان تشخیص گردد و تأکید ورزید در صورتی‌که سوء استفاده از امکانات دولتی ثابت شود، با متخلف برخورد قانونی خواهد شد. وی گفت که افراد مسلح غیر مسوول قابل قبول نیست و در هر سطحی که باشد شناسایی و به پنجه قانون سپرده می‌شود.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی گفت که عاملین قضیۀ اخیر ولایت غزنی باید دقیق شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شود تا عدالت برقرار گردد.
رئیس‌جمهور به بزرگان غزنی گفت که پیام شما را نسبت به آوردن تغییرات در اداره محلی غزنی دریافت کردم، فرصت دهید تا در وقت مناسب اقدامات اساسی در زمینه انجام شود. وی افزود که همه ادارات به‌شمول ولایت غزنی از طریق کمیسیون اصلاحات اداری ارزیابی خواهد شد.
رئیس‌جمهورغنی به مسوولین مربوط هدایت داد تا چگونگی تخصیص پروژه‌های انکشافی در ولایت غزنی را بررسی نمایند و گفت در صورتی‌که پروژه‌ها عادلانه تخصیص نیافته باشد، در بودجه وسط سال تخصیص درنظر گرفته خواهد شد.
رئیس‌جمهور در مورد جذب کادرهای جوان ولایت غزنی از بزرگان آن ولایت خواست تا پیشنهادات لازم را دراین خصوص ترتیب و ارائه نمایند.
وی خاطرنشان‌ساخت که غزنی سرمایه‌های فراوان معنوی و باالقوه دارد که افتخارات معنوی آن به همه افغانستان مربوط می‌شود و باید دیدگاه مشترک برای پیشرفت غزنی داشته‌باشیم. ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا