فرهنگ

محمد طاهر زهیر: وزارت اطلاعات و فرهنگ از گسترش آگاهی، توسعۀ فرهنگی و سیاست باز فرهنگی، حمایت می کند

کابل/ 25 دلو / باختر
محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز ازطریق ویدیو کنفرانس درنشست تجلیل از روز جهانی رادیو که دردایکندی برگزارشد، صحبت کرد و خاطرنشان کرد که رادیو یکی ازرسانه های قدیمی وتاثیرگذار جهت گسترش آگاهی وکسب معلومات درسطح جهان است.
به گزارش آژانس باختر؛ این نشست را ریاست اطلاعات وفرهنگ دایکندی به همکاری مرکزفعالیت های فرهنگی سفارت امریکا ( لنکن )، به حضورداشت شماری از مسوولان ادارۀ محلی دایکندی، فرهنگیان و اهل رسانه های آن ولایت، برگزارکرد. دراین نشست سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ روز جهانی رادیو را به جامعۀ رسانه یی دایکندی و تمام جامعۀ رسانه یی و فرهنگیان کشورتبریک گفت و خاطر نشان کرد که رادیو یکی از رسانه های قدیمی تاثیرگذاربه منظور گسترش آگاهی وکسب معلومات درسطح جهان است که امروز نیز به ویژه درمناطق دورافتاده بیشتراستفاده می شود .
وی افزود که وزارت اطلاعات وفرهنگ از گسترش آگاهی، توسعۀ فرهنگی و سیاست باز فرهنگی، حمایت می کند و درجامعۀ فرهنگی انحصار، تنگ نظری و تعصب جا ندارد.
محمد طاهر زهیر تاکید کرد که توسعۀ فرهنگی مقدمه برای توسعه در سایرعرصه هاست و بدون توسعۀ فرهنگی، راه پیدا کردن به سوی رفاه دشوار است . همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که مراکز( لنکن ) درولایت های کشور برای توسعۀ فعالیت های فرهنگی مهم است و باید درتمام ولایت ها چنین مراکز ایجاد شود. سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ دراخیر صحبتش ازمسوولان ادارۀ محلی دایکندی خواست که از خبرنگاران و اهل رسانه، فرهنگیان و جامعۀ فرهنگی حمایت بیشتر کنند و این امر به نفع جامعه است.
به همین ترتیب دراین نشست محمدعلی ارزگانی معاون مقام ولایت دایکندی، محمد حسین سیرت رییس اطلاعات وفرهنگ، شماری از مسوولان رسانه ها و شخصت های فرهنگی آن ولایت و مسوول مرکز لنکن درآن ولایت، به ترتیب صحبت کردند. آنان دررابطه به اهمیت و نقش بی نظیر رادیو در اطلاع رسانی، به خصوص درنقاط دوردست معلومات دادند و گفتند که دردایکندی یک رادیوی دولتی و چهار رادیوی خصوصی فعالیت دارد.
همچنان آنان شماری ازمشکلات فرا راه کار رسانه یی دردایکندی را برشمردند و خواهان توجۀ وزارت اطلاعات وفرهنگ و مسوولان ذیربط دررفع آن شدند. گفتنی است که 274 شبکۀ رادیویی درسطح کشور، دروزارت اطلاعات وفرهنگ ثبت است که ازاین جمله 227 آن درمرکز و متباقی درولایت های کشورفعالیت دارد. قابل یاد آوری است که 13 فبروری برابر با روز جهانی “رادیو” است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد 10 سال پیش این روز را روز رادیو نامگذاری کرده است. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا