سیاستاخبارامنیت

وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ اتحادیهٔ اروپا پیرامون تقبیح خشونت‌ها در افغانستان استقبال کرد

کابل/۱۴ اسد / باختر

وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ اتحادیهٔ اروپا پیرامون تقبیح خشونت‌ها در افغانستان استقبال کرد و بر نقش مؤثر اتحادیهٔ اروپا در اعمال فشار بر گروه طالبان و حامیان‌شان برای ختم خونریزی و محاکمهٔ عاملان جنایات جنگی تأکید کرد.

نمایندهٔ عالی سیاست خارجی اروپا و کمیشنر مدیریت بحران این اتحادیه، در یک اعلامیهٔ مشترک، افزایش چشمگیر خشونت‌های طالبان ، به‌ ویژه حمله بر دفتر یوناما در هرات، حمله و ادامهٔ جنگ در لشکرگاه و حملهٔ اخیر بر اقامت‌گاه وزیر دفاع ملی افغانستان را که منجر به تلفات ملکی شده است، تقبیح کردند.

دراین اعلامیه، اتحادیهٔ اروپا خواهان آتش‌بس فوری، جامع و دایمی شده است وگفته است که ادامهٔ خشونت‌های بی‌معنا باعث رنج و درد افغانان و افزایش تعداد بی‌جاشدگان داخلی می‌شود.

اعلامیه می‌افزاید که حمله های طالبان در تناقض صریح با تعهد های این گروه در توافقنامهٔ صلح دوحه مبنی بر حل جنگ از طریق مذاکرات است و نقض قوانین بشردوستانهٔ بین‌المللی و حقوق بشری مانند کشتار خودسرانه، محاکمهٔ صحرایی، شلاق‌زدن زنان در حضور مردم و تخریب زیربناهای عامه در ساحات تحت تسلط طالبان، برای افغانستان تکان‌دهنده است.

در اعلامیه ، این اعمال به عنوان جرایم جنگی تلقی شده است و جنگ‌جویان و فرماندهان طالبان مسؤول قرار داده شده اند و خاطر نشان شده است که آنان باید مورد پیگیرد قانونی قرار گیرند.

وزارت امور خارجه از این اعلامیه استقبال می‌کند و  بر نقش مؤثر اتحادیهٔ اروپا در اعمال فشار بر گروه طالبان و حامیان‌شان برای ختم خونریزی و محاکمهٔ عاملان جنایات جنگی تأکید می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا