سیاست

سومین نشست مقامات عالی رتبه افغانستان- اتحادیه اروپا در باره حقوق بشربرگزار شد

کابل باختر 23 اسد
سومین نشست مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی افغانستان و اتحادیۀ اروپا در مورد حقوق بشر، امروز در وزارت امور خارجۀ برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر، این نشست با بیانیۀ افتتاحیۀ صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه، رولا بی بی گل غنی، بانوی اول و فرانس مایکل میلبن، نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا در افغانستان، آغاز گردید. این نشست توسط فرانس مایکل میلبن، نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا و حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه به طور مشترک گردانندگی شد.
در این نشست، جمهوری اسلامی افغانستان، از دست¬آوردها و فعالیت¬های مهم در عرصۀ حقوق زنان، حقوق اطفال، آزادی بیان و رفع شکنجه گزارش داده و ادامۀ مباحث و تبادل نظر سازنده و هم¬چنان نحوۀ همکاری میان افغانستان و اتحادیۀ اروپا پیرامون وضعیت حقوق بشر را ارزنده ارزیابی کرد.
جمهوری اسلامی افغانستان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور، از ایجاد اصلاحات در بخش عدلی و قضایی، تعدیل قانون جزاء، شمولیت جرایم علیه بشریت، جرایم جنگی، قاچاق انسان، آزار و اذیت زنان و اطفال و بویژه عمل زشت بچه¬بازی در کود جزاء، تصویب قانون منع شکنجه و ایجاد ساختار ملی نظارت اطمینان داد. افغانستان به منظور بررسی وضعیت حقوق بشر، از گزارشگر سازمان ملل متحد در امور مدافعین حقوق بشر دعوت کرده است تا در سال ۲۰۱۷ از افغانستان دیدار کند.
اتحادیۀ اروپا از طرح جمهوری اسلامی افغانستان برای تعدیل قانون جزاء،  پلان ملی عمل برای جلوگیری از ازدواج¬های زودهنگام و  تحت سن و هم¬چنان پلان عمل ملی برای افراد آسیب¬پذیر جامعه و اشخاص دارای معلولیت؛ استقبال نموده و خواهان تطبیق اساسی این قوانین و برنامه¬ها گردید. اتحادیۀ اروپا هم¬چنان خواهان پی‏گیری پیشنهادهای کمیتۀ سازمان ملل متحد علیه شکنجه و اتخاذ مساعی جدی جمهوری اسلامی افغانستان برای توقف خشونت و تبعیض علیه زنان در جامعه گردید. # احمد ضیا" احمدی"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا