امنیت

هزاران خانواده از بیم جنگ مجبور به ترک منازل شان شده اند

کندز/باختر/12/حمل
صدها خانواده درعملیات های اخیر از مناطق جنگی کندز آواره شده اند.
عملیات های نظامی اخیر در مربوطات مرکز کندز تحت نام شفق آغاز شده است که تا اکنون ادامه دارد.
به گفته مسوولان امنیتی، هدف از راه اندازی این عملیات تصفیه مناطق مختلف آن ولایت ازوجود شورشیان طالب میباشد.
این درحالیست که درروزهای اخیر باشندگان مناطق تلوکه ، بوزقندهاری ، آلچین و سایر قرای همجوار منازل مسکونی شان را از بیم جنگ ترک گفته و به مرکز شهر و یا هم مناطق دیگر پناهنده شده اند.
گفته میشود ، بخش بزرگ این بیجا شده گان در تعمیر جدید پوهنتون کندز واقع دشت آبدان جاگزین شده اند.
تنی چند از این بی جا شده گان به آژانس باختر گفتند: تا هنوز کمک های لازم برای شان نرسیده است و بدون هیچگونه امکانات در این جا به سرمیبرند.
عبدالحمید یکتن از این افراد گفت: عملیات ناگهانی آغاز شد و ایشان فقط خود و اعضای خانواده شان را از ساحه جنگ کشیدند و تمامی وسایل خانه را رها کردند و اکنون بدون دسترسی به هرگونه امکانات زندگی در تعمیر پوهنتون به سرمیبرند.
این بیجا شده گان از دولت میخواهند تا در قدم اول مناطق شان را از وجود شورشیان تصفیه نمایند و بعداً در قسمت مواد خوراکه و کمک های اولیه ایشان را همکاری نمایند.
سید عبدالسلام هاشمی رییس امور مهاجرین وعودت کنندگان ولایت کندز میگوید، تا حال سروی مکمل نشده که چه تعداد خانواده ها بیجاشده اند با آنهم کمک های اولیه به آنان صورت گرفته و به سایرین نیز کمک ها ادامه دارد.
این بیجا شدگان درحالی خانه و کاشانه شان را ترک گفته اند که قبلاً نیز هزاران خانواده ازاین ولایت از بیم جنگ و مظالم طالبان مجبور به ترک منازل شان شده بودند و هم اکنون درمرکز ولایت و مراکز ولسوالی ها با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم مینمایند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا