سیاست

معاون دوم ریاست جمهوری: روابط افغانستان و ناتو روابط راهبردی و قابل اهمیت است

کابل باختر 3 قوس
معاون دوم رییس جمهور در دیدار با نماینده ارشد ملکی سازمان ناتو در افغانستان، روابط افغانستان با کشورهای عضو ناتو را یک رابطه استراتژیک خوانده گفت: روابط با ناتو برای حکومت افغانستان از اهمیت فوق العادۀ برخور دار است.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ضمن برشمردن مشکلات افغانستان به خصوص در زمینه امنیت، خواهان کمک های بیشتر این سازمان برای نیروهای امنیتی کشور شد و هم چنین به وضعیت بحرانی منطقه و حضور گروه های تروریستی در این منطقه گفت که وضعیت متاسفانه نسبت به گذشته بدتر شده و این مساله ایجاب می کند که جامعه بین المللی توجه بیشتر نمایند.
معاون دوم رییس جمهور هچنین گفت که علی رغم تلاش های دولت افغانستان و همکاران بین المللی در سال های گذشته هنوز مشکلات جدی به خصوص در زمینه تجهیزات و ادوات نظامی و ترانسپورتی در بخش ارگان های امنیتی وجود دارد. وی تاکید کرد که کشورهای ناتو می توانند کشورهای حامی گروه های تروریستی را تحت فشار قرار دهند تا مانع آزادی عمل این گروه ها شوند.
آقای دانش هم چنین به مساله گروگان گیری های اخیر اشاره کرد و آن را متفاوت از جنایات دیگر خواند. زیرا به گفته وی این گونه جنایات گروه قومی و مذهبی خاص را هدف قرار داده است. وی مظاهره بیستم عقرب را ناشی از فشارهای روحی و روانی مردم و هم چنین برحق دانست و گفت که ما با همه مطالبات مردم به خصوص در بخش امنیتی موافق هستیم و تلاش می کنیم تا به این مطالبات برآورده شود.
در این دیدار نماینده ارشد ملکی ناتو گفت:ما به حضور بخشی از نیروهای ناتو در افغانستان ادامه خواهیم داد و در این زمینه 13هزار عسکر به عنوان نیروهای حمایت قاطع به وظیفه خویش ادامه خواهند داد. وی هم چنین از گروگان گیری های هدفمند و زنجیره ای اظهار نگرانی کرد و شهادت مظلومانه هفت تن از هموطنان در ولایت زابل را به مردم افغانستان و رهبری حکومت وحدت ملی تسلیت گفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا