سیاست

حامدکرزی : هیچ جانب خارجی کوشش برای این نکندکه پروسه صلح افغانستان را بدست خود بگیرد

 

کابل باختر/ 11/ دلو

حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی دیروزی خود یکبار دیگر به صراحت بیان کرد که هیچ جانب خارجی کوشش برای این نکند که پروسه صلح افغانستان را بدست خود بگیرد.

گزارشگر آژانس باخترمینویسد ، تاکید رییس جمهور به صلح پیوسته به صلحی به رهبری افغانها بوده است . زیرا افغانها نسبت به کسی دیگر زبان افغان يك ديگر راخود خوب میدانند ، روی همین دلیل است که رهبری کشور به کرات مطرح کرده است که صلح به رهبري افغانها به ثمر می نشیند .

 حامدکرزی با اشاره به این موضوع در کنفرانس مدیریت آب بیان داشت با دولت امریکا در مذاکرات اخیر خود گفتیم که هیچ جانب خارجی کوشش برای این نکند که پروسه صلح افغانستان را بدست خود بگیرد، رییس جمهور درادامه واضحاً گفت ، این بیانیه ما تنها به حکومت امریکا نیست ، بلکه به دیگر کشور های غربی هم است ، به کشور های همسایه ماهم است به تمام آنهایی که ذیدخل هستند ،میباشد.

 رییس جمهور دراین سخنرانی، طالبان مخاطب را قرارداده گفت، من اینجا بالای طالب ها صدا میکنم خصوصاً آنها یی که آزاد هستند ، زیر اثر خارجی، نیستند وطن دوست و مسلمان هستند و دل شان به افغانستان میسوزد ، در مذاکره صلحی را که آغا زمیکنیم .

آنها به فکر مذاکره صلح باشند که نتیجه اش یک افغانستان قوی باشد نه افغانستان متزلزل به دست این و یا آن خارجی .

اگر عمیقاً به سخنان رییس جمهور توجه گردد این نتیجه حاصل میشود زعیم کشور می خواهد به نحوه افغانان ، سیاسیون و گروه های مختلف سیاسی را به خود ارادیت ، مستقل اندیشی و گریز از اسارت های ذهنی و فکری دعوت کند و به آنها بگوید که صرفاً به خاطر افغانستان و منافع ملت زجر کشیده باشید نه به فکر گروه ، قوم ، تنظیم و معامله با خارجی ها .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا