جامعه

امامان مساجد مردم را به اخوت اسلامی دعوت کردند

کابل/17/سنبله/باختر

علما، خطبا، واعظان و ملاامامان مساجد جامع شهر کابل و ولایات امروز پیش از خطبه های نماز جمعه در رابطه به هفته شهید و شهادت قهرمان ملی صحبت نموده مردم را به رفع خشونت و پرخاشگری و ترک خصومت ها دعوت نمودند.

به گزارش خبرنگاران آژانس باختر از مساجد جامع مرکز و ولایات، امامان مساجد پیش از خطبه جمعه  مردم متدین و مسلمان افغانستان را متکی به ارشادات دین مبین اسلام و پیامبر بزرگ جهان اسلام به وحدت واخوت اسلامی و برخورد نیک در برابر همنوع خود دعوت نموده گفتند: " مسلمان کامل و مسلمانانی اند که در زندگی روزمره در اجتماع خیرو نیکی شان به دیگران برسد. نزاع ها و آزرده گی های قبلی را پشت سرگذاشته با صله رحم در برابر مردم و اقارب وخویشاندان خود برخورد نمایند.

آنان همچنان پیرامون فداکاری و رشادت قهرمان ملی کشور احمد شاه مسعود و مناقب سایر شهدا و هفته شهید نيز صحبت نمودند.

امامان در موعظه های دینی، نمازگزاران  را به صفای قلب و یک رنگی، اخوت اسلامی و رفع خشونت دعوت نموده از آنان خواستند کسانیکه در خصومت با دولت اسلامی و نظم اجتماعی قرار دارند و موجب کشتار مردم بی گناه میشوند به راه خیرو فلاح و سعادت و خشنودی رب العزت رهنمایی نمایند و همکاری و محبت و برادری در راه شگوفائی جامعه و خوشبختی مردم بکوشند، تا باشد رضای پروردگار را در دنیا و آخرت نصیب شوند.

همچنان سخنرانان به پیامدهای جنگ و خون ریزی و ایجاد رعب و وحشت که کار غیر اسلامی و انسانی است تماس گرفته، آنعده هموطنان ما را که تا امروز در خصومت با مردم جامعه  و دولت قرار دارند ترغیب نموده تا دیگر از جنگ و کشتار دست بردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا