سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور: تعهد ما این است که جایدادهای شما را مصئون سازیم

کابل باختر 5 حوت
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم افتتاحیه اعطای سند ملکیت برای ساحات غیر رسمی شهر هرات اشتراک کرد و به شماری از باشندگان آن ولایت سند ملکیت جایدادهای شان را تفویض نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،ابتدا مراسم محمد آصف رحیمی والی هرات طی صحبتی گفت که ثبت ساحات غیر پلانی و غیر رسمی یکی از برنامه های راهبردی حکومت افغانستان می باشد که در جلوگیری از غصب املاک، کاهش منازعات مربوط به املاک و ارائه خدمات بهتر موثر واقع می گردد.
رحیمی افزود، سند ملکیت باعث افزایش ارزش املاک می گردد و سهولت در خرید و فروش املاک و دریافت قرضه ها از بانک های معتبر را ایجاد می کند. وی اضافه کرد که مردم ولایت هرات با مشوره های سودمند و ارزیابی از وضعیت، همواره با حکومت در راستای نهادینه ساختن حکومتداری خوب، همکار بوده اند.
سپس جواد پیکار رئیس عمومی اداره اراضی در مورد برنامه ملی ثبت ساحات غیر رسمی معلومات داده گفت که، اداره اراضی بخاطر عصری سازی شهرها برنامه ها و پالیسی های موثر را روی دست دارد که برنامه ملی ثبت ساحات غیر رسمی یکی از آنها می باشد. وی افزود، با ثبت ساحات غیر رسمی ارزش املاک تا سه برابر افزایش خواهد یافت.
جواد پیکار در مورد تطبیق این برنامه به باشندگان ولایت هرات صحبت کرده گفت، با تطبیق این برنامه، تبعیض میان ساحات رسمی و غیر رسمی از بین می رود و مردم دارای ملکیت مصئون می گردند. وی افزود، تطبیق برنامه ثبت ساحات غیر رسمی در بازسازی و پلان سازی شهرها و سرمایه گذاری در ساحات غیر رسمی، بهبود امنیت در شهرها، محیط زیست و افزایش درامد شاروالی ها کمک می کند و مردم صاحب درامد دوامدار خواهند شد.
پیکار افزود، اداره اراضی تا سال ۲۰۲۰ برای یک میلیون مالکان املاک ساحات غیر رسمی اسناد توزیع خواهد کرد.
رئیس جمهور در آغاز صحبت با خانواده های شهدا و مجروحین  حوادث امروزی در شهر کابل، لشکرگاه و ولایت فراه ابراز همدردی کرده گفت، دشمنان مردم افغانستان باید بدانند که عزم و اداره ما برای انکشاف اقتصادی این سرزمین و مبارزه برای سرکوب دشمنان، همچنان به قوت ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهورافزود، امروز هرات پیام وحدت، حاکمیت قانون و ایجاد امید و باورمندی برای آینده را به تمام افغانستان رسانید. وی گفت مردم هرات، نمیروز، کندهار و هلمند همه برای تامین امنیت پروژه تاپی متعهد اند و امنیت تاپی را امنیت جان و مال خود می دانند.
رئیس جمهور گفت، تاپی در راستای انکشاف اقتصادی کشور یک طرف کار ما است و ایجاد ملکیت مصئون طرف دیگر کار ما می باشد. وی تصریح کرد، تعهد ما برای شما این است که جایداد های شما را مصئون می سازیم و اصلاحات در حکومتداری هدف نه بلکه وسیله است.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور گفت نیاز است تا شهروندان ما دارای شهرهای معیاری باشند، برنامۀ وسیع را تحت نام میثاق شهروندی راه اندازی کرده ایم تا به تمام شهرها و قریه جات کشور در عرصه انکشاف رسیدگی صورت گیرد. وی از باشندگان هرات خواست تا در شورای های مردمی اشتراک و مشکلات خود را مطرح نمایند تا به صورت اساسی راه حل دریافت گردد.
دراخیر وکلای گذر شهر هرات به خاطر افتتاح این برنامه بزرگ اصلاحی به رئیس جمهور تقدیرنامه اهدا نموده و برای او لقب (رهبر متعهد) را اعطا کردند.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا