سیاستاخبارجامعه

فعالان حقوق زن در بلخ خواستار آتش بس در کشور شدند

مزارشریف/۶ ثور/ باختر
نهاد های جامعۀ مدنی و فعالان حقوق زن در بلخ امروز از طرف های درگیر جنگ و مذاکره کننده خواستند که به احترام ماه مبارک رمضان ده روز آخر این ماه را آتش بس کنند.
به گزارش آژآنس باختر؛ در آستانۀ برگزاری نشست صلح استانبول میان طالبان و حکومت افغانستان نهادهای جامعۀ مدنی و فعالان حقوق زنان و نهاد های حامی زنان در بلخ در یک نشست خواهان صلح و آتش بس درکشور شدند.
فریبا اکبریار، مسوول این همایش هدف از برگزاری آن را بازیافت نقش و جایگاه زنان در روند صلح و حمایت آنان از این روند است.
وی افزود که در این همایش نظریات، طرح ها و پیشنهاد های زنان را به خاطر تسریع روند صلح در کشور و مشخص شدن جایگاه زنان در نشست صلح ترکیه جمع آوری می کنند و با مقامات مسوول شریک می کنند.
شکیبا موحد سخنران دیگر این همایش گفت که زنان نصف نفوس کشور را تشکیل می دهند و بیشتر از مردان از جنگ متاثر شده اند و باید در سرنوشت کشور مثل مردان نقش داشته باشند.

شریفه محصل شرعیات پوهنتون بلخ گفت که او به خاطر گسترش جنگ و به تاخیر افتادن برنامه های صلح و سرنوشت نا معلوم آن نگران است. او از طرف های درگیر خواست که درماه مبارک رمضان صلح کنند.

شرکت کنندگان در قطعنامۀ پنج ماده یی از طرفین درگیر خواستند که به احترام ماه مبارک رمضان، دهۀ آخر آن را آتش بس کنند که مردم روزهای عید شان را به خوشی سپری کنند.
احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا