سیاست

رئیس ولسی جرگه با سفیر بریتانیا در کابل، ملاقات کرد

کابل باختر 2جدی
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با ریچارد استگ سفیر بریتانیا در کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این ملاقات که خداینظر نصرت رئیس دارالانشای ولسی جرگه نیز حضور داشت، رئیس ولسی جرگه با اشاره به دست آوردهای سیزده سالۀ دولت افغانستان، این دست آوردها را نتیجۀ تلاش مشترک افغان ها و جامعۀ جهانی دانست و حفظ این ارزش ها را برای مردم افغانستان مهم بیان کرد و از همکاری های کشور بریتانیا در این راستا نیز اظهار قدردانی نمود.
سفیر بریتانیا نیز با اظهار خرسندی از ملاقات با رئیس ولسی جرگه، در کنار همکاری های جامعۀ جانی نقش مردم افغانستان را در به دست آوردن دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی افغانستان برجسته و اثرگذار تلقی کرد.
رئیس ولسی جرگه و سفیر بریتانیا روی اصلاح نظام انتخاباتی، قانون انتخابات و چگونگی برگزاری انتخابات ولسی جرگه نیز صحبت و تبادل نظر نمودند.
عبدالرؤف ابراهیمی در حالیکه بر برگزاری انتخابات ولسی جرگه در وقت و زمان معین آن مطابق قانون اساسی کشور تأکید ورزید، افزود که حکومت افغانستان مکلف است هرچه عاجل به منظور برگزاری شفاف انتخابات ولسی جرگه، در نظام انتخاباتی کشور اصلاحات به میان آورد.
رئیس ولسی جرگه همچنان با اشاره به اشتراک وسیع مردم در انتخابات گذشته، بیان داشت که مردم افغانستان با وجود تهدیدهای امنیتی به پای صندوق های رأی رفتند؛ ولی در صورتیکه اصلاحات در نظام انتخاباتی به میان نیاید، مردم به طور گسترده مانند انتخابات گذشته در انتخابات اشتراک نخواهند کرد.
در ادامۀ این ملاقات هردو طرف روی عدم معرفی کابینه از سوی حکومت، چگونگی تصویب بودجۀ دولت افغانستان، مشکلات در بودجۀ انکشافی و پایین آمدن عواید دولت افغانستان هم صحبت و تبادل نظر نمودند.
آقای ابراهیمی از عدم معرفی کابینه در حالیکه سه ماه از ایجاد حکومت می گذرد انتقاد کرد افزود واحد های بودجوی که بوسیله سرپرستان اداره می گردند مسوده بودجه که از طرف آنان  ترتیب  و به ولسی جرگه تقدیم شده است غیر متوازن  و غیر واقع بینانه  و از نواقص  و مشکلات فنی و حسابی  برخوردار می باشد که در صورت تصویب  بی باوری های زیادی  در عرصه تطبیق و اجرا با خود خواهد داشت 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا