اخبارامنیتجامعه

وزیر ارشاد ،حج و اوقاف، جنک جاری را خلاف ارزش های  اسلامی عنوان کرد

کابل/ 9 اسد/باختر

محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد حج و اوقاف کشور جنگ جاری در کشور را خلاف ارزش های اسلامی عنوان کرد و از علمای پاکستانی خواست که «حکومت پنجاب» را از مداخله در امورافغانستان منع کنند . او تاکیدکرد تا یک افغان زنده باشد این خاک، خاک پاکستان شده نمی‌تواند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛  محمد قاسم حلیمی وزیر حج و اوقاف امروز در محفل تقدیر از سربازی که در نماز عید در ارگ از خود شجاعت نشان داد،  شجاعت و قهرمانی های نیرو های امنیتی و دفاعی را ستود و  گفت که جنگ جاری در کشور جنگ میان افغانستان و پاکستان است.  او از گروه طالبان خواست که دست از جنگ و برادر کشی بردارند.

حلیمی  جنگ جاری در کشور را ناروا و خلاف موازین اسلامی خواند و از علمای پاکستان خواست که دست از مداخله  در افغانستان بردارند. او افزود: امروز پاکستان است که با ما می‌جنگد.

او از امامان و خطیبان مساجد در خواست کرد که حمایت شان را از نیرو های امنیتی و دفاعی کشور اعلام کنند .

حلیمی گفت:  «هر عالمی که با دشمن یک‌جا می‌شود، جنازۀ شهید ما را نمی‌خواند و دشمن را علیه ملت تقویت می‌کند،  باید برایش جزا داده شود».

محمد قاسم حلیمی، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف،آن عالمان دینی را که در حمایت از طالبان، علیه دولت تبلیغ می‌کنند، خبیث، رذیل و ترسو نامید و از دولت افغانستان خواست که آنان را زندانی کند.

همچنان شورای سراسری علمای افغانستان حمایت و پشتیبانی اش را از نیرو های امنیتی و دفاعی کشور اعلام کردند.

در اخیر وزیر ارشاد، حج و اوقاف به بشیر احمد فیضی، سربازی که نماز عید به امامت او در در ارگ ادا شد به پاس شجاعت و خدماتش لوح تقدیر اهدا کرد.برمک بامی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا