سیاست

حمایت شهروندان لغمان ازگفتگو های صلح حکومت با حزب اسلامی

شهرمهترلام 6 عقرب باختر
شهروندان لغمان درنشستی حمایت شان را از گفتگو های صلح حکومت وحدت ملی با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اعلام کردند.
آنان صلح را یک نیاز مهم برای افغانستان خواندند و از طالبان خواستند تا پس ازاین دست از ویرانگری بردارند وبیایند در باز سازی و پیشرفت کشور شان سهم بگیرند.
این نشست با اشتراک صدها عالم دین ، بزرگان محل و قومی ، فعالان مدنی ، دانش آموزان و دانشجویان ، مسوولان محلی لغمان ، نماینده های حزب اسلامی ، رییس شورای عالی صلح و مشاور امنیت ملی درولسوالی قرغه یی برگزارشده بود.
دراین نشست چند بزرگ محل درسخنانی ازبرگشت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به روند صلح استقبال کردند و از طالبان خواستند تا راه حزب اسلامی را در پیش گیرند.
عبدالجبار نعیمی والی لغمان دراین نشست صلح را نیاز جدی افغانستان خواند و گفت از هر روندی که باعث ثبات وصلح دایمی و پیشرفت افغانستان شود حمایت می کنیم.
اوازتلاش های پیرسیداحمدگیلانی رییس شورای صلح و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در برگشت حزب اسلامی به روند صلح استقبال کرد و ازطالبان خواست تا راه گفتگو را همانند حزب اسلامی درپیش گیرند.
والی لغمان ازمردم این ولایت خواست تا از هر گامی درجهت گفتگو های صلح حمایت کنند و نیروهای امنیتی شان را در امر تامین امنیت و مبارزه علیه هراس افگنی کمک کنند.
شرکت کننده های این نشست وعده سپردند که بیشتر از پیش نیروهای امنیتی شان را در امر تامین امنیت ومبارزه علیه هراس افگنی کمک خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا