جامعه

مشکل کمبود آب ولایت نیمروز حل شد

کابل 29 حمل باختر
در پی افزایش مشکلاتی آبی ولایت نیمروز، هیئتی به رهبری انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژیی و آب به ولایت‌های نیمروز و هلمند سفر کرد.
هیئت در نشستی که به همین منظور با حضور با مقامات محلی، نمایندگان مردم درمجلس و شورای‌های ولایتی، علما، جامعه مدنی و بزرگان هر دو ولایت داشت برگزار شد، انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب بر رفع هرچه زودتر مشکل کمبود آب در ولایت نیمروز و جلوگیری از افزایش  خسارات زراعتی به مردم آن ولایت تاکید کرد.
عثمانی همچنان در سخنان خود از تلاش‌های آن وزارت به منظور رفع مشکل کمبود آب در ولایت نیمروز اطمینان داد و گفت: وزارت انرژی و آب همواره جهت مدیریت منابع آبی و رفع چالش‌های بوجود آمده تلاش میکند و با انجام برنامه‌های روشن در توزیع عادلانه آب مصمم است.
بر اساس پیشنهاد وزیر انرژی و آب، کمیسیون نظارت برتوزیع آب از بند کجکی تا نیمروز تشکیل شد.
در ترکیب این کمیسیون علاوه بر نمایندگان حکومت محلی، نمایندگان شوراهای ولایتی، علما، و استفاده کنندگان آب نیز شامل می باشند.  این کمیسیون وظیفه دارد تا از بروز هر نوع تخطی در توزیع آب جلوگیری نموده و بر روند توزیع عادلانه آب بند کجکی نظارت داشته باشد که در این زمینه تفاهمنامه‎ی میان طرف‌ها به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم و به منظور رفع مشکل کمبود آب، چهل فیصد آب رها شده از این بند به ولایت نیمروز جریان یابد.
بر اساس گفته‌های انجنیری سلطان محمود محمودی رییس عمومی تنظیم امور آب افغانستان، از این بند در هر ثانیه 100متر مکعب آب رها می‌گردد که بر اساس این تفاهم 40 متر مکعب آن، به ولایت نیمروز جریان میابد.
در پایان این سفر، شهروندان ولایت نیمروز با تقدیر از تلاش‌های وزیر انرژی وآب در راستای پیگیری موضوع کم آبی ولایت شان ابراز قدردانی نمودند.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا