سیاست

رئیس کمیته صلح : مخالفان مسلح را قانع میسازم تا به روند صلح بپیوندند

ایبک باختر 12 میزان
به دنبال استعفاء رئیس کمیته صلح ولایت سمنگان سناتور میرزا فقیر محمدخان زاده به حیث سرپرست این کمیته تعیین وامروز به کار آغاز نمود.
محمد داود جلالی رئیس دارالانشای کمیته صلح ولایت سمنگان گفت ، مولوی خیرمحمد سلطانی رئیس کمیته صلح که از تاسیس این کمیته به این طرف ایفای وظیفه مینمود وی هفته گذشته طی درخواستی از سمت خویش استعفا نمود.
وی علت استعفای خود را کهولت سن عنوان نموده است.
وی گفت، نظر به شرایط حساس تاریخ  که هنوز کشور درآتش جنگ میسوزد به همین دلیل  اعضای شورای عالی صلح سمنگان  طی جلسه استعفای موصوف را پذیرفته به عوض آن سناتور فقیر محمد خان زاده سابق سناتور این ولایت درمجلس سنا ویکتن از قوماندانان جهادی را به حیث سرپرست این کمیته تعیین نمود .

عدۀ از باشنده گان میگویند، چهارسال قبل که این کمیته تاسیس شده بود درسمنگان  هیچ مخالف مسلح  فعالیت نداشت اما از ناکارای اعضای این کمیته  از یک سال بدینسو وضعیت امنیتی دراین کمیته  و ولسوالی های حضرت سلطان و دره صوف درسمنگان  مختل شد.

مخالفین  دولت با گذشت هر روز قریه جات را زیرسلطه خود آورده وسرباز گیری میکنند که اعضای کمیته صلح  به خاطر قانع ساختن این مخالفین که در پروسه صلح  بپیوندند  ناکام بوده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا