جهان

ملل متحد خواستار اجرای تحریم ها علیه گروه ˈداعشˈ شد

نیویارک – ایرنا- باختر- 25 سرطان
منشی  عمومی  سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت این سازمان، از کشورهای جهان خواست تحریم بین المللی تسلیحاتی و اقتصادی علیه گروه داعش اجرا کنند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از خبرگزاری رویترز، ، بان کی مون در گزارشی به شورای امنیت درباره فعالیت هیأت سیاسی سازمان ملل متحد در عراق  گفت وضعیت در عراق بسرعت در حال وخیم تر شدن است آنراˈعمیقاً نگران کنندهˈ دانست.
موصوف در این گزارش گفته است که وی  بشدت افزایش خشونت به دست داعش و حامیان آن را محکوم می کند و از کشورهای عضو (سازمان ملل متحد ) از جمله همسایگان عراق می خواهد گرد هم بیایند و از عراق در مبارزه علیه تروریزم حمایت کنند.
منشی  عمومی  سازمان ملل متحد  افزوده است که کشورهای عضو باید به تعهد خود در زمینه اجرای تحریم های مالی، تحریم تسلیحاتی و منع مسافرت وضع شده علیه داعش، عمل کنند.
وی  تأکید کرد که نباید به تروریزم اجازه داد عراق را از مسیر ثبات و دیموکراسی منحرف سازد.
بنا به این گزارش، القاعده عراق یک دهه پیش در فهرست سیاه شورای امنیت قرار گرفته  و این فهرست سال گذشته دوباره مطرح شد تا گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را نیز در بر بگیرد.
گروه داعش  به سلاح هایی از انبارهای سلاح سوریه و عراق و همچنین به پول هایی از بانک ها در مناطق تسخیر شده دست یافته و کنترول برخی میدان های نفتی را در دست دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا