جامعه

حامد کرزی خطاب به مردم درواز بالا: به هر اندازه که فرزندان تان تعلیم نمایند به همان اندازه زنده گی تان بهتر می گردد

کابل باختر 27 جدی

شماری از بزرگان، علمای دینی و متنفذین ولسوالی درواز بالای ولایت بدخشان در دیداری با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان خواهان انتقال مرکز ولسوالی درواز بالا از منطقه "ماه می" به " جامرچ" گردیدند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که بعد از ظهر امروز در ارگ انجام شد، عبدالغفور رحمانی، مولوی حبیب الله شیدایی و دولت بیگ به نمایندگی از دیگران صحبت کرده، گفتند: ولسوالی درواز بالا در دوره ریاست جمهوری شهید راه صلح استاد برهان الدین ربانی منظور گردید و در آن زمان بنابر بعضی مشکلات مرکز آن از منطقه که اکثریت نفوس آن ولسوالی را دارد به یک منطقه دور افتاده ایجاد گردید که تعدادی زیادی مردم آن ولسوالی هنگام رفت و برگشت به آن ولسوالی به مشکلات مواجه می باشند. 

نماینده گان مردم درواز بالا  "جامرچ" را منطقه مناسبی برای انتقال مرکز آن ولسوالی دانسته، گفتند: برای اینکه باشندگان این ولسوالی بتوانند به صورت آسان به ولسوالی خویش رفت و آمد کنند، آرزومندیم که مرکز درواز بالا از منطقه "ماه می" به منطقه "جامرچ" منتقل گردد.

آنان همچنان مشکلات محیطی شانرا در رابطه به معارف، صحت و سرک ها بیان داشتند و از حکومت خواستند که برای فارغان مکاتب این ولسوالی در بورس های تحصیلی به خارج کشور سهمیه خاصی در نظر بگیرد.

سپس حامد کرزی طی صحبتی نمایندگان مردم ولسوالی درواز بالا را خطاب قرار داده گفت: آینده بهتر درواز به تعلیم ارتباط دارد، به هر اندازه که فرزندان تان تعلیم نمایند به همان اندازه زندگی تان بهتر می گردد.

رئیس جمهور گفت: توصیه من برای شما این است وقتیکه به درواز برگشتید برای مردم بگویید که دختران و پسران شانرا به مکاتب بفرستند تا ما بتوانیم از دختران و پسران خویش در کشور داکتران، انجنیران و سایر متخصصین داشته باشیم.

حامد کرزی به نماینده اداره امور که در این دیدار حضور داشت، هدایت داد که خواست ها و مشکلات مردم ولسوالی درواز بالا را به جلسه آینده کابینه ارائه نماید تا در این رابطه تصامیم لازم اتخاذ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا