جهان

بیشتر امریکاییان از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می‌کنند

واشنگتن/وی او ای/30سنبله/باختر
نظرپرسی تازه بنیاد غیرانتفاعی گروه ایروایشیا نشان می‌دهد که بیشتر امریکاییان از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنند.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازصدای امریکا،این نظرپرسی نشان می‌دهد که به ویژه جوانان امریکایی از درگیری امریکا در جنگ های خارجی خسته شده اندواز کانگرس خواستار کاهش مصارف نظامی استند.
حدود ۶۳ درصد طرفداران دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکاو نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه و ۶۱ در صد طرفداران جوبایدن، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در این نظرپرسی حمایت شان را از روند صلح افغانستان ابراز کرده اند.
براساس آمار این نظرپرسی، شمار امریکاییانی که طرفدار حضور نیروهای نظامی امریکا در افغانستان تا نابودی همه دشمنان امریکا استند، نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
سال گذشته ۳۰ درصد امریکاییان گفته بودند که نیروهای امریکایی باید تا شکست آخرین دشمن در افغانستان باقی بمانند، اما امسال این تعداد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.
امریکا در حال حاضر حدود ۸۶۰۰ نظامی مستقر در افغانستان دارد. اما دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا گفت که در جریان چند هفتهٔ آینده نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از ۴۰۰۰ کاهش خواهد یافت.
پیش از این مایک پمپیو وزیرامورخارجهٔ امریکا قبل از آغاز مذاکرات بین افغانان گفته بود که تمام نیروهای امریکایی تا بهار سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج خواهند شد.
پمپیو همچنان گفت که حضور و یا خروج نیروهای امریکایی در افغانستان بستگی به متعهد بودن طالبان به توافقنامۀ امریکا – طالبان دارد.
جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات نیز از برنامه‌ٔ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان حمایت می‌کند اما می‌گوید که وزارت دفاع امریکا باید شمار اندکی ازنظامیان را جهت مقابله با تروریزم پس از پایان جنگ در افغانستان نگهدارد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا