سیاست

احمد ضیاء مسعود : بر مدیریت آب های افغانستان تاکید کرد

کابل 17 جوزاباختر
در کنفرانس تنظیم و انسجام آب های زیر زمینی افغانستان که  امروز از سوی انجمن انجنیران افغانستان و چند وزارت خانه دیگر در کابل برگزار شد روی مدیریت آب های افغانستان بحث شد .
به گزارش آژانس باختر،در این کنفرانس احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور طی صحبتی بیان داشت: آب به حیث عامل بزرگ اقتصادی مطرح می باشد و در طول این سال ها نتوانستیم که از آب های کشور استفاده درست کنیم و اگر استفاده لازمی از آب های افغانستان صورت میگرفت فقر گسترده در کشور وجود نمی داشت و کشور در یک مرحله جدید خود کفایی و اقتصادی قرار می داشت.
وی گفت: موضع مدیریت آب های افغانستان سال های پیش مطرح شد و تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی برنامه ها و پلان های را در زمینه تهیه نموده و در فکر ایجاد یک مرکزیت بخاطر مدیریت آبهای کشور شدند و به اولین بار روی مسله قانون آب بحث شد که چطور بتوانیم آب های کشور را مدیریت و در تولید انرژی و مساعد ساختن زمینه های رشد زراعتی از آن گام های عملی برداریم که متاسفانه هیچ استفاده معقول از آب ها در کشور صورت نگرفت.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور تصریح نمود حفر چاه عمیق خود سر در مناطق که هیچ استفاده درست از آن صورت نمیگیرد و صدمات بزرگی به آب های زیرزمینی میزند در صورت نهایی شدن کار ساخت بند شاه و عروس و بند للندر منابع آبی خوبی برای مردم کابل خواهد بود و به تقویت آب های زیرزمینی و تهیه آب آشامیدنی کمک خواهد شد.
وی گفت امیدوار هستیم تا چند سال بعد افغانستان بتواند از آب های زیرزمینی و سطحی خود به صورت معقول استفاده نماید تا رشد اقتصادی و زراعتی در کشور به وجود بیاید.
همچنان وزیر انرژی و آب که در این کنفرانس گفت که برنامه های مدون را در اختیار دارند در زمینه مدیریت آب های کشور عملی خواهند نمود. و دو مسئله مهم که آب های افغانستان نقش برازنده دارند افزایش جمعیت و تغیر اقلیم می باشد که باید آمادگی ها لازم در این زمینه اتخاذ شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا