اقتصاد

تلاش برای آغازکاراحداث جاده حلقوی شهرهرات

شهرهرات 22 سنبله باختر
جلسه مقدماتی به هدف تدارک مقدمات آغازکاراحداث جاده حلقوی شهرهرات امروز درتالارنگارستان بهزاد برگزارشد.
درین جلسه ازنهایی شدن این طرح وتهداب گذاری آن درروزهای آینده خبرداده شد.
والی هرات میگوید:  قرار است جاده ترانزیتی حلقوی شهر هرات بطول چهل کیلو متر و بودجه سی میلیون دالر امریکایی در چهار مرحله با ستندردهای جهانی ساخته شود.
طرح احداث سرک حلقوی شهر هرات که از آن بنام سرک بای پس یاد می شود یکسال قبل  روی دست گرفت شد .
به گفته والی هرات ”  این برنامه که شامل احداث یک جاده ترانزیتی در حاشیه شهر هرات می باشد، وسایط باربری را بخارج شهر و  از این طریق به شهرک صنعتی و شاهراه هرات – قندهار هدایت می کند.
رحیمی درین نشست اعلام کردکه  این جاده بخاطر تسهیل تردد وسایط ترانزیتی و باربری احداث خواهد شد که بر علاوه کاهش بار ترافیکی داخل شهر هرات، سهولت های ترانسپورتی و ترانزیتی کم سابقه ای را به شرکت های ترانسپورتی و تجارتی آماده می سازد
قبل از این وسایط سنگین باربری اجازه گشت و گزار و تردد در داخل شهر هرات را بخاطر نبود مسیر مناسب، از طرف روز نداشتند, که این موضوع سبب ببار آمدن سالانه میلیون ها افغانی خسارت به جامعه تجارتی و شرکت های ترانسپورتی شده بود.
مقامات محلی می گویند: بررسی های آنان نشان می دهد که با عدم عبور و مرور وسایط نقلیه بزرگ در جریان روز سالانه بیش از صد میلیون دالر آمریکایی به اقتصاد هرات ضربه وارد می شود که با ساخته شدن این جاده از آن جلوگیری خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا