سیاست

حکومت در مقابل هیچ گونه تهدید به جان و مال مردم سکوت نخواهد کرد

کابل 23 حمل باختر
وکلا، علما، بزرگان، متنفذین و مسئولین ولایت نورستان، امروزدر دیداری با قانونپوه سرور دانش معاون ریاست جمهوری ، مشکلات محیطی باشندگان مناطق مختلف آن ولایت را مطرح کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این دیدارمشکلات امنیتی، معضل حکومتداری، اقتصادی و فساد اداری از جمله موضوعات مهمی بودند که وکلا، علما و بزرگان ولایت نورستان در مورد آن صحبت نموده و خواستار توجه جدی حکومت مرکزی نسبت به حل آنها شدند.
استاد دانش معاون ریاست جمهوری گفت: حکومت افغانستان در مقابل هیچ گونه تهدید به جان و مال مردم افغانستان سکوت نخواهد کرد. وی افزود موضوع امنیت به خصوص امنیت ولایت نورستان یکی از موضوعات جدی و مطرح در جلسات مهم شورای امنیت ملی و دیگر جلسات عالی امنیتی در سطح حکومت است و مقامات و مسئولین به صورت پیگیر و مستمر قضایا و حوادث امنیتی کشور و به خصوص ولایت نورستان را تعقیب می کنند.
معاون ریاست جمهوری علاوه کرد: حکومتداری از یک سو به عملکرد حکومت مرکزی و نمایندگان حکومت در ولایات و ولسوالی ها ارتباط دارد و از سوی دیگر به نقش مردم، علما، بزرگان، نهادهای اجتماعی و فرهنگی بستگی دارد. حکومت داری بدون حضور و نقش مؤثر مردم نمی تواند بر مشکلات فایق آمده و کارآمد و مؤثر باشد.
قانونپوه دانش با اشاره به رویکرد اخیر حکومت مبنی بر تماس مستقیم با مردم و درک و دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم در موضوعات مختلف کشور، گفت: پیشنهادات، اعتراضات و نظرات مردم نورستان به مراجع مربوطه سپرده شده و همچنین در نهادهای عالی حکومتی نیز به بحث و بررسی گرفته خواهد شد.
قانونپوه دانش از وکلا، سناتوران، وکلای شورای ولایتی و دیگر مسئولین و مقامات ولایات به ویژه ولایت نورستان خواست تا با جدیت به طرح مسایل، معضلات و مشکلات موکلین شان در شورای ملی و دیگر ادارات مختلف کشور بپردازند تا هم مسئولین و مقامات حکومتی و هم مردم از وضعیت موجود اطلاع یافته و نیز مسئولین و مقامات متوجه ضعف و کاستی ها شده و در قسمت رفع آنها اقدام نمایند.
وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استراتژیک و با اهمیت ولایت نورستان، افزود: مردم نورستان در تاریخ کشور، تاریخ جهاد مردم افغانستان و دوره جدید زبانزد شجاعت، تدین و برادری و اخوت بوده اند.
احمد الله واحد نماینده مردم نورستان در ولسی جرگه نیز با تشریح وضعیت امنیتی و اجتماعی ولایت نورستان گفت که این ولایت از نگاه امنیتی در معرض تهدید جدی قرار داشته و هر نوع سهل انگاری در این مورد به تقویت مخالفان دولت خواهد انجامید.
وی افزود جنگلات نورستان به صورت بیرحمانه ای قطع و به خارج از کشور قاچاق می شوند و معادن این ولایت به طور کاملا غیر قانونی استخراج می شوند.
نبود راه های مواصلاتی، وجود فساد اداری در ادارات دولتی و پروژه های عام المنفعه، نبود مراکز صحی و شفاخانه ها، حیف و میل شدن دارای های عامه، کمبود و در موارد نبود مکاتب و بی توجهی به وضعیت اقتصادی مردم از جمله مشکلات دیگر ولایت نورستان بودند که در این جلسه مطرح شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا