امنیت

احتمال تجدید نظر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

واشنگتن/دویچه وله/باختر/15 دلو
اشتون کارتر، که از سوی بارک اوباما برای وزارت دفاع ایالات متحده امریکا نامزد شده است، گفته است که در صورت وخیم شدن وضعیت امنیتی افغانستان برنامه کنونی خروج همه نیروهای امریکایی تا آخر سال آینده را تغییر خواهد داد.
شتون کارتر دریک پاسخ کتبی به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفته است که تغییر پیشنهاد شده برای سرعت و میزان کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان را در نظر خواهد گرفت.
فعلا حدود ده هزار سرباز امریکایی در افغانستان وجود دارند و براساس برنامه کنونی قصر سفید، قرار است این نیروها به تدریج تا پایان سال 2016 کاملاً از افغانستان خارج شوند و حضور نظامی امریکا در افغانستان به تامین امنیت سفارت این کشور کاهش یابد.
نامزد وزارت دفاع ایالات متحده امریکا همچنین گفته است که از گزارش‌ها راجع به تلاش گروه داعش برای گسترش فعالیت‌هایش به افغانستان آگاهی دارد و با شرکای ایتلاف کار خواهد کرد تا از چنین چیزی جلوگیری شود.
کارتر این اظهارات را در پاسخ به پرسش‌های کمیته مجلس سنای ایالات متحده امریکا ابراز داشته است.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور افغانستان نیز در مورد خروج نیروهای امریکایی ابراز نگرانی کرده است.
جان مک کین، سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا به تکرار برنامه کنونی ایالات متحده امریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا آخر 2016 را مورد سوال قرار داده است.
قوماندانان نظامی به کانگرس گفته اند که ترجیح می‌دهند برنامه زمانی خروج نیروها از افغانستان بیشتر به صورت مبهم باقی گذاشته شود تا دشمن نفهمد که نیروهای امریکایی دقیقاً چه زمانی افغانستان را ترک می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا