امنیت

طالبان درخاک افغان زابل با هم درگیر شدند

کابل باختر/ 8/ سنبله
جناح های متخاصم گروه طالبان درولسوالی خاک افغان ولایت زابل به جان هم افتاده اند و تاکنون مرگ پنج نفر ازطرفین تائید شده است.
یک عضو شورای ملی که ازولایت زابل نمایندگی میکند به خبرنگار آژانس باختر گفت که جناح های متخاصم در داخل طالبان درولسوالی خاک افغان زابل به جان هم افتاده اند.
درگیری بین طالبان درولسوالی خاک افغان  زابل بعداز آن آغاز شد که حدود ششصد فرد مسلح به طرفداری از ملا اختر محمد منصور که خود را سردسته طالبان خوانده غرض خلع سلاح افراد ملا منصور دادالله که رهبری ملا اختر منصور را قبول ندارد از آن طرف خط دیورند وارد ولسوالی خاک افغان شدند و احتمالاً دامنه درگیری گسترش یابد.
احمد ربانی که خود را مسوول کمیته وحدت دوباره طالبان معرفی میکند نیز تائید کرده است که مخالفت درونی طالبان حالا جایش را به خشونت داده است .
احمد ربانی تائید کرده که در خشونت درونی طالبان پنج نفر از طرفین کشته شده است .
برخی منابع طالبان گفته اند که به تعقیب هجوم افراد مسلح وابسته به ملا اختر محمد منصور ، ملا منصور دادالله مسوول نظامی گروه طالبان ، ملا عبدالمنان عمری برادر ملا عمر رهبر کشته شده طالبان و برخی دیگری از قوماندانان این گروه که مخالف ملا اختر منصور اند به جمعاوری افراد وسرباز گیری از میان باشندگان خاک افغان زابل و برخی ولسوالی های غزنی ، قندهار و هلمند پرداخته اند این منابع گفته اندکه ملا اختر منصور خوب گوشمالی خواهد شد.
آن طالبان که مخالف ملا اختر محمد منصور اند به او گفته اندکه از صحنه کنار برود و امور مربوط به طالبان را دراختیار یک شورا بیطرف قرار دهد  ،در خواست که از سوی ملا اختر منصور ردگردیده است.
برخی منابع گفته اند که سازمان استخبارات نظامی پاکستان که از ملا اختر منصور حمایت میکند با توزیع پول و اسلحه برای قوماندانان طالبان در صدد جلب حمایت این قوماندانان از ملا اختر منصور اند .
همچنان سراج الدین حقانی ، سردسته شبکه حقانی درگروه طالبان و ایمن الظوایری رهبر القاعده نیز از ملا اختر منصور حمایت کرد. و در صدد جلب همکاری و حمایت شماری از قوماندانان طالبان به نفع ملا اختر منصور اند.
باید گفت که داعش در تلاش است تا حمایت خود را از قوماندانان مخالف ملا اختر منصور جدی تر ساخته و با حمایت از آنها جای پایش را در افغانستان باز تر سازد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا