سیاست

ادریس زمان: طرح اصلاحی وزارت امور خارجه آماده است

کابل/18 جدی/باختر
ادریس زمان سرپرست وزارت امورخارجه ، در یک نشست خبری در مورد بسته همه جانبه اصلاحات در وزارت امور خارجه به ویژه روی محور های چهارگانه اصلاحات به تفصیل  صحبت کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، ادریس زمان گفت: بسته اصلاحی متذکره روی چهار محور اساسی شامل، متحول ساختن دستگاه سیاست خارجی و نمایندگی های سیاسی و قونسلی درخارج؛ متحول ساختن نحوه استخدام، ارتقاء، مکافات و مجازات و قانونی ساختن روند استخدام؛ متحول ساختن پروسه های کاری و زیربنای تکنالوژی معلوماتی و ایجاد سهولت برای خدمات قونسلی می باشد.
وی افزود: طرح ها در بسته اصلاحی وزارت امور خارجه در مشوره و هماهنگی با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، اعضای شورای ملی، وزارت مالیه، رییس عمومی احصائیه و رییس کمیسیون تدارکات ملی ترتیب شده است.
سرپرست وزارت امور خارجه همچنان افزودند، این بسته اصلاحی در مقایسه با تلاش های اصلاحات در تاریخ کاری وزارت امور خارجه بی پیشینه است که در برگیرنده اقدامات لازم و بنیادی را برای رسیدگی به تمامی مشکلات دستگاه سیاست خارجی کشور می باشد.
قرار است با عملی شدن آن ما شاهد یک دستگاه سیاست خارجی بهتر، کارا و مؤثر باشیم.
مطابق به طرح جدید، حداقل ده بست در وزارت خارجه کاهش خواهد یافت که شامل پست های سفارتخانه و ادارات مرکزی آن وزارت می باشد.
رییس جمهوری، حدود سه ماه قبل دستور آوردن اصلاحات در وزارت امور خارجه کشور را داده بود و حالا مسوولان این وزارت می گویند که طرح اصلاحی آماده است. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا