امنیت

مردم : منسوبان ارگان های امنیتی در برابر هراس افگنان برخورد قاطع نمایند

کابل باختر 21 قوس
مردم حملات دهشت افگنی را کار  گماشته گان استخبارات منطقه می دانند و از نیروهای امنیتی  می خواهند  تا در برابر آنان از قاطعیت کار بگیرند و در سرکوبی  آنان لحظه یی درنگ  نکنند.
محمد احسان باشنده ولایت لغمان به خبرنگار آژانس باختر گفت: در حملات دهشت افگنی بیشتر افراد ملکی  بخصوص زنان وکودکان  کشته وزخمی  می شوند  و به یقین که دشمن  هدفی جز کشتار  مردم ما ندارد.
محمد احسان خاطر نشان کرد که  با توجه به نیات شوم هراس افگنان، به باور کامل گفته می توانم که آنان به اشاره  دشمنان افغانستان عمل میکنند واستخبارات منطقه نیز افرادی را برای به خاک و خون کشیدن مردم ما می گمارند که نسبت به ارزش های دین مبین اسلام پابند نیستند و به مردم  و کشور خود  هیچ گونه تعهدی ندارند.
وی از هر فرد  ارگان های امنیتی  کشور خواست تا با روحیه عالی تر از گذشته در برابر چنین افراد فروخته شده با قاطعیت و انگیزه  دینی، وطنی و مردمی بجنگد و در کشف هر نوع  برنامه  خصمانه دشمن لحظه یی  درنگ نکند.
احمد جواد محصل پوهنتون کابل گفت: دهشت افگنان بیشتر کسانی را هدف قرار میدهند که نه سلاح دارند  و نه هم  با شیوه های جنگی آشنایی دارند.
وی خاطر نشان  کرد که بدون شک این گماشته شده های بیگانه ها اند و کسانی اند که  ازطرف  استخبارات منطقه وظیفه  گرفته اند  تا مردم شان را بدون  تفکیک زن، مرد، طفل وجوان  به خاک وخون بکشند.
احمد جواد نیز از منسوبان امنیتی  خواست تا برای جلوگیری از چنین اعمال  دشمنان مردم  وکشور ،تلاش بیشتر از  پیش کنند وبه آنان  بیشتر از این مجال هراس افگنی  را ندهند.
منیر احمد  دکاندار مندوی کابل به این باور است که مردم افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر به نیات شوم  دشمنان  شان پی برده اند و از رهبری جمهوری اسلامی افغانستان می خواهند تا در برابر دشمنان  شان اقدامات قاطع  وجدی تری  را اتخاذ کند.
منیر احمد یاد آور شد که تجربه نشان داد که سیاست نرم در برابر  دهشت افگنان، باعث تحرک  بیشتر آنان  می شود و آنان را  برای اعمال  دهشت افگنی درکشور  بیشتر مجال میدهد.
در روزهای اخیر مردم  شاهد حملات پی هم  هراس افگنی درکشور اند  و این حملات  بیشتر مردم ملکی  را به قربانی گرفته است .
چنانچه به روزپنجشنبه یک انتحار  کننده بس حامل منسوبان  اردوی ملی  را در مربوطات ناحیه  پانزدهم شهرکابل هدف قرار داد  که درنتیجه پنج منسوب اردوی ملی  به شهادت رسیدند و شماری هم زخم برداشتند .
همچنان  انتحار کننده دومی شام همین روز درمرکز فرهنگی فرانسه درلیسه استقلال  تماشاچیان یک صحنه تیاتر را آماج قرار داد که درنتیجه یک تبعه خارجی کشته شد و حدود بیست تن دیگر شامل جوانان محصل و متعلم و نیز اعضای  جامعه مدنی زخم برداشتند .
درحالیکه  مردم ، علمای  دینی در افغانستان  و حتی در سطح جهان  چنین حملات را ناروا و غیر اسلامی خوانده اند، سوال اینجاست که هراس افگنان  برای چنین اعمال  خود چه توجیه  دارند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا