جامعه

فازاول پروژه بلاک های رهایشی خواجه رواش به مالکین آن تسلیم داده شد

کابل باختر/ 22/ سنبله
وزارت امورشهرسازی یک بخشی از فاز الف بلاک های رهایشی پروژه خواجه رواش را امروز به بهره برداری سپرد.
درمحفلی که به این منظور ترتیب شده بود ، سید سادات منصور نادری وزیر امور شهرسازی با ابراز سپاس از انجنیران ، شرکت های سهیم در ساختمان پروژه و کارمندان وزارت امور شهرسازی گفت: بعداز پخش خبرهای ناخوش آیند در مورد وزارت امور شهر سازی ، امروز یک خبر را به سمع شهروندان کابل میرسانم که آن تکمیل کارساختمان فاز الف پروژه شهرک خواجه رواش میباشد.
نادری علاوه کرد ، ازروز نخست تصدی پست وزارت به مردم تعهد سپرده بودم که تهیه مسکن قابل استطاعت برای شهروندان بی سرپناه درسرخط فعالیت های بنده قراردارد و درتکمیل پروژه زیر کار توجه لازم مبذول میدارم ، جای مسرت است که یکی از وعده هایم جامعه عمل پوشید.
به گفته وزیر امور شهری، اکثریت فعالیت های وزارت شهرسازی منحصر به شهر کابل است اما فعلاً وزارت در نظر دارد تا پروژه مربوط به این وزارت را به ولایات نیز گسترش بدهد.
موصوف اضافه کرد که درپیوند گسترش پروژه ها وزارت با سایر ولایات کشور با یکتعداد کشور هامذاکره شده که وعده نوید بخش دریافت نموده ایم .
وزیر شهرسازی درخاتمه گفت که کار ساختمان سایر بلاک ها در مرحله نهایی قراردارد و عنقریب به دسترس مالکین قرار میگیرد.
احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور حکومت داری خوب، تکمیل کار این پروژه را یک گام مهم درزندگی شهروندان خوانده گفت: امروز شاهد افتتاح یک پروژه بسیار سودمند برای شهروندان کابل میباشیم وی علاوه کرد ، یکی از فکتورهای با ارزش درزندگی شهروندان اسکان یا سرپناه است.
ضیا مسعود اظهار داشت هرروز هجوم مردم از دهات به شهر جریان دارد ، هرگاه شهرتوان اسکان نداشته باشد ، شهروند مجبور میشود دست به اعمار منازل خود سرو غیر پلانی بزند ، طوریکه همه شاهد این مشکل به شکل وافر درشهر کابل و اکناف آن دیده میشود.
به گفته احمد ضیا مسعود، هرگاه اسکان معیاری ساخته شود و مردمانیکه از دهات به شهررو میاورند درآن جابجا شوند از لحاظ فرهنگی نیز کار بزرگی صورت میگیرد چون مردم بازندگی شهر آهسته ، آهسته عادت میکنند و درزندگی اقشار فقر و کم در آمد تغییرات چشمگیر رونما میشود.
فرهاد صدیقی نماینده مردم در شورای ملی نیز صحبت نموده از وزارت امور شهرسازی خواست تا به همکاری دولت پروژه های اعمار اسکان را درشهر گسترش بدهد.
یک تن از مالکین به نمایندگی از سایرین صحبت نموده بعضی پیشنهادات به منظور ایجاد سهولت بیشتر به باشنده هابه وزیر امورشهر سازی ارائه نموده از تمام دست اندرکارانی که در تکمیل پروژه سعی نموده اند ابراز سپاس نمود.
گفتنی است که پروژه خواجه رواش (قصبه ) درمساحت دوصد جریب زمین ، هفتادو هشت بلاک ودرشش منزل که  مجموعاً 2021 واحد اپارتمان میشود در واحد های دو سه ، سه ، چهار و پنج اتاقه تهداب گذاری و اعمار گردیده است.
این شهرک دارای سهولت های رفاهی ، از قبیل چهارمحراب مسجد جامع ، یک کودکستان ، هشت مارکیت ، دو سوپرمارکیت ، مرکز گرمی ، تصفیه  آب ، پارک بازی برای کودکان میباشد.
قابل یاد آوری است که هشت بلاک دیگر این پروژه که شامل پنج بلاک (وی، آی، پی،) و سه بلاک دو دهلیزه که جمعاً 168 اپارتمان میباشد تایکماه آینده به بهره برداری سپرده خواهد شد.
متباقی درماه های آینده تکمیل و به مالکین تحویل داده میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا