امنیت

سنگ سار رخشانه یکبار دیگر چهره زشت دهشت افگنان را نمایان ساخت

کابل باختر 18 عقرب
سنگ سار رخشانه درغور رویداد دردناکی بود که  یکبار دیگر  بیداد گری وبی رحمی گروه طالبان مسلح را در برابر زن نشان داد .
این دختر جوان شاهد گوشه ای از جنایاتی است که درساحات تحت اداره طالبان  درکشور ما بالای مردم بخصوص زنان صورت می گیرد .
رخشانه به ظاهر به جرم فرار از منزل با مردی از سوی طالبان  مظلومانه به شهادت رسید، اما گفته می شود که این دختر  جوان   بی گناه بود وطالبان دربدل مرگ وی از خانواده  اش پول مطالبه کرده بودند  علمای دینی درغور بیان کردند که هیچ گونه دلیل شرعی برای سنگسار رخشانه وجود نداشت واین دختر جوان توسط عده ای از افراد  نادان وجاهل  سنگسار شده است علمای دینی در فیروز کوه از والی غور خواستند تا عاملان  سنگسار رخشانه شناسایی گرفتار و  به پنجه قانون سپرده شوند.
چنانچه محمد شاه  مجیدی رئیس حج واوقاف غور گفته است، هیچ دلیلی که به اساس آن شخص سنگسار می شود درقضیه رخشانه وجود نداشت .
همچنان سایر علمای دینی نیز سنگسار رخشانه  را خلاف شریعت اسلامی خواندند.
مولوی ضیاالرحمان یکتن از علمای شهر کابل به آژانس باختر گفت که این جنایت طالبان ناشی از عدم آگاهی آنان  از احکام  دین است  و جهالت این گروه سبب قتل وکشتار  روز افزون مردم ما شده است.
اوگفت این عمل یکبار دیگر چهره زشت دهشت افگنان  رانمایان ساخت. مولوی عبدالبصیر یکتن از علمای دینی گفت: سنگسار رخشانه  غیر اسلامی  وظالمانه  صورت گرفته  وآنانی که حکم سنگسار را صادر کرده اند  اصلأ باورنمی شود که از اسلام آگاهی داشته باشند.
اوگفت دراسلام  درمطابقت به اساس شریعت حکم سنگسار صادر می شود آنهم شرایط خاص درنظر گرفته شده نظام کشور ما اسلامی است وموضوع باید از طریق  محاکم کشور بررسی می شد ودر اخر امر به توشیح رئیس جمهور می رسید .
مولوی عبدالبصیر خاطر نشان کرد، آنانی که حکم سنگسار صحرایی را صادر کرده اند یاغی وباغی اند که بر خلاف دین عمل می کنند .
ازجانب دیگر درواکنش به سنگسار رخشانه درغور حزب شورای کانگرس افغانستان،  اجتماع زنان افغانستان  وشماری از شهروندان کشور از دولت خواسته اند تا این رویداد را مورد پیگری قرار دهد وعاملان آن را مجازات کند .
عظیم معلم دریکی از مکاتب شهر کابل علت ادامه چنین  رویدادهای تکان دهنده را مدارای حکومت در برابرمجرمان  میداند او به خبرنگار آژانس باختر گفت: اگر نهادهای عدلی وقضایی کشور مجرمان وکسانی که خون زنان ، مردان کودکان  وحتا کهنسالان رامی ریزند  وزنده گی آنان را می گیرند گذشت نکند و آنان رابه کیفر برساند ، بدون شک میزان چین جرایم کاهش می یابد .
این واکنش ها درحالی صورت می گیرد که حکومت بررسی جدی رویداد سنگسار رخشانه را دستور داده است .
رخشانه دختر نوزده ساله که او را خانواده اش با مرد کهنسال نامزد کرده بود به جرم فرار از منزل باجوان دلخواهش دوهفته قبل توسط طالبان درنزدیکی مرکز ولایت غور سنگسار شد و مظلومانه  به شهادت رسید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا