سیاست

صلاح الدین ربانی: ادامه حمایت از افغانستان با در نظرداشت تهدید ها در حال ظهور، صورت گیرد

کابل باختر 23ثور
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان که جهت اشتراک در نشست وزرای امور خارجه ناتو، به شهر انتالیای جمهوری ترکیه سفر کرده است، شام دیروز، با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه ملاقات کرد.

در آغاز ملاقات، وزیر امور خارجه کشور با یادآوری از توانایی های نیروهای دفاعی و امنیتی افغان برای پذیرش مسئولیت تأمین امنیت مردم، دفاع از کشور و مقابله با دشمن، اظهار امیدواری نمود که تصمیم روی چگونگی ادامه حمایت جامعه جهانی از افغانستان، در بخش های نظامی و ملکی، با در نظرداشت تهدید های در حال ظهور و با بررسی واقع بینانه اوضاع کشور اتخاذ گردد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از پیام روشن کشور دوست و برادر جمهوری ترکیه برای ادامه همکاری های آن کشور با افغانستان اظهار قدردانی نموده، در مورد دست آوردهای اخیر حکومت جمهوری اسلامی افغانستان و تلاش ها در جهت صلح و آشتی، به وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه، معلومات ارائه نمود.
بعداً، وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه اظهار داشت که کشورش همواره به گونه واضح ابراز تعهد نموده است که تا زمانی به همکاری های خویش با افغانستان ادامه خواهد داد که این کشور به همکاری ضرورت داشته باشد.
وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه، با تأکید بر اهمیت قرار داشتن افغان های در رهبری و مالکیت امور، از ادامه همکاری های آن کشور با افغانستان در بخش های ارتقای ظرفیت ها و پروژه های انکشافی اطمینان داد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا