اقتصاد

درصدور ویزه برای تجار و مردم قندهار سهولت ایجاد شد

قندهار/ باختر/ 20/ دلو
درصدور ویزه ایران درقندهار برای تجار و مردم عام سهولت فراهم شده و نسبت به سال گذشته ، صدور ویزه دوبرابر افزایش یافته است.
حمید رضا کریمی قونسل ایران این سخنان را دردیدارش باداکتر توریالی ویسا سرپرست ولایت قندهار ابراز داشت .
کریمی گفت که قبلاً درقندهار و ولایات حوزه جنوب نسبت به سایر ولایات شکایات زیاد بود که ایران به آسانی ویزه نمی دهد ، اما حالا این مشکل رفع شده است .
وی اضافه کرد که نسبت به سال گذشته درصدور ویزه برای مردم عام وتجار ، سهولت های زیادی را به میان آورده اند و اکنون بدون کدام مشکل دروقت کم ویزه بدست می آید.
همچنان کریمی دردیدار با مسئولان ادارات ولایتی قندهار درعرصه زراعت و ماشنیزه ساختن زراعت صحبت نموده گفت که تجار افغان و دهقانان میتوانند به آن کشور سفر نمایند و از ماشین های زراعتی مدرن دیدن کنند.
داکتر توریالی ویسا ازفراهم آوری سهولت درصدور ویزه برای مردم ولایت قندهار و ولایات جنوبی ازسوی قونسلگری ایران مستقر درآن ولایت قدردانی نمود.
ویسا ایران راهمسایه خوب برای افغانستان خوانده و از کمک های آن کشور قدردانی نمود  و از وی خواست تا دربخش ماشینری با پوهنتون ملی علوم زراعتی و تکنالوژی قندهارکمک نماید که جانب مقابل متعهد به این خواست شد.   بخش علوم زراعتی و تکنالوژی پوهنتون ملی قندهار ، سال گذشته از سوی حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور و سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند افتتاح ، که درسطح کشور از سوی استادان داخلی و خارجی به سویه ماستر و دوکتورا آموزش داده میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا