سیاست

کشورهای منطقه وجهان ازروند صلح به رهبری ومالکیت حکومت افغانستان، اعلام حمایت کردند

کابل / 21 سرطان / باختر
وزارت امور خارجه، سه نشست چند جانبه را هفتۀ گذشته با کشورهای منطقه و جهان، به هدف ایجاد و تقویت اجماع منطقه یی وجهانی ازروند صلح افغانستان، برگزار کرد.
گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه که امروز در یک کنفرانس خبری درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت- اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، صحبت می کرد، افزود: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در افتتاحیۀ نشست های منطقه یی وجهانی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، تاکید کرد که هم صلح و هم بحران در افغانستان، تاثیرات ملموس بر شرایط منطقه دارد.
رئیس جمهوری، همچنان تاکید کرد که افغانستان خواهان ایفای نقش مثبت در منطقه است و تلاش دارد که به نقطه وصل ترانزیتی و تجاری در منطقه مبدل شود.
کشورهای اشتراک کننده در نشست های منطقه یی وجهانی برای صلح افغانستان، سطح بلند خشونت طالبان را غیر قابل قبول دانستند و از طالبان خواستار پایان دادن به خشونت ها و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شدند.
هیواد گفت: کشورهای اشتراک کننده در نشست های منطقه یی وجهانی برای صلح افغانستان، همچنان بر حفظ دست آوردهای ۱۹ سال اخیر در افغانستان تأکید کردند و خواهان تقویت و تداوم آن در مذاکرات صلح شدند.
آنان همچنان حمایت شان را از موقف و خواست های افغانستان در نشست بین المللی جنیوا که قرار است به زودی برگزار شود، اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنان گفت: در نشست سه جانبه میان افغانستان، چین و پاکستان، این کشورها بار دیگر تعهدات خود را بر همکاری دوامدار و حمایت از حکومت افغانستان در روند صلح اعلام کردند.
پاکستان و چین با استقبال از اقدامات حکومت افغانستان در زمینه رهایی زندانیان طالبان، از این گروه در خواست کردند که هرچه زودتر خشونت را کاهش دهد و با حکومت افغانستان به مذاکرات مستقیم بپردازد.
//////////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا