اخباراقتصادTOPجامعه

رییس جمهوری، بر حساب‌دهی شفاف شرکت های مخابراتی تاکید کرد

کابل/۹ سرطان/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری عصر دیروز در نشستی با هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و سایر وزارت های مربوط و شرکت های مخابراتی دولتی و خصوصی، در رابطه به ارائهٔ خدمات بهتر مخابراتی و پیشرفت های اخیر در این بخش، صحبت کرد‌.

در این نشست همچنان برای بهبود خدمات باند عریض و نسل چهارم 4G روی پیشرفت در مزایده فریکونسی و حل مشکلات دست اندرکاران این بخش، صحبت شد.

ابتدا عمر منصور انصاری رییس ادارۀ اترا در مورد دستاوردها و پیشرفت های عمدهٔ بخش مخابراتی صحبت کرد و گفت: با وجود این‌که در سال ۱۳۹۹، ۳۰۸ پایه مخابراتی در اثر جنگ ها تخریب شده بود، اما در عواید شرکت های مخابراتی افزایش به عمل آمد و تقاضای خدمات مخابراتی موبایل و باند عریض و باندویت انترنت، بیشتر شده است.

سپس مسوولان شرکت های مخابراتی، مشکلات و اهداف آیندهٔ شان را مطرح کردند و تعهد شان را برای سرمایه گذاری در افغانستان تجدید کردند.

رییس جمهوری پس از استماع صحبت های متذکره، از سرمایه گذاری شرکت های مخابراتی در افغانستان ابراز امتنان کرد و بر حساب دهی شفاف آنان، تاکید کرد.

وی افزود که قیمت بلند خدمات مخابراتی و مکالمه های تلیفونی در کشور و ارائه خدمات کیفیت پایین، قابل قبول نیست.

رییس جمهور تاکید کرد که دولت سیستم دیجیتالیزیشن را به تمام معنی تطبیق می کند که با آن برای سرمایه گذاران فرصت بیشتر فراهم می شود و در این بخش به ارائهٔ خدمات باکیفیت شرکت ها نیاز است.

رییس جمهور کشور در اخیر سخنانش، تلاش های اخیر ادارهٔ اترا را در زمینهٔ اکشن و تنظیم مارکیت، مورد ستایش قرار داد و گفت که ادارهٔ اترا یک بخش عمدهٔ ایکوسیستم دیجیتالی است و باید تمام اعضای این ایکوسیستم از نزدیک با همدیگر کار کنند، تا در این زمینه وضعیت بهتر شود‌.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا