سیاست

اداره مستقل خط آهن افغانستان ایجاد میگردد

کابل باختر 15 حمل

جلسه نوبتی کمیته اقتصادی شورای وزیران، بعد ازظهر امروز به ریاست محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس  باختر ، در این جلسه نخست در مورد پیشنهاد اداره عالی نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری مبنی بر افزایش امتیاز تِکسی ها ی شهری و اطرافی و تولید نمبرپلیت وسایط ترانسپورتی در داخل کشور بحث و بررسی صورت گرفت.

اعضای کمیته یک سلسله نظریات و پیشنهاداتشان را در مورد چگونگی ایجاد سهولت و مبارزه با فساد اداری در زمینه ارائه خدمات عمومی به مردم مانند جواز سیر، تذکره، پاسپورت و غیره عنوان نموده و فیصله شد که کمیته ای به ریاست وزیر اقتصاد و مرکب از نمایندگان وزارت امور داخله و  ادرات آیسا، اتاقهای تجارت و اداره عالی نظارت بر تطبیق استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری پیشنهاد متذکره را مورد مطالعه مجدد قرار داده و طرح جامعی را در این ارتباط به کمیته ارائه نماید.

سپس در رابطه به طرح پیشنهادی مشاور ارشد امور اقتصادی ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد اداره مستقل خط آهن افغانستان غور و بررسی مفصل و همه جانبه  صورت گرفت.

 اعضای کمیته اقتصادی با توجه به محاط به خشکه بودن افغانستان، ایجاد این اداره را در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور بویژه در زمینه توسعه زیر بناها وخدمات ترانسپورتی و تقویت جایگاه افغانستان به عنوان پل ارتباطی درسطح منطقه مثبت و مفید ارزیابی نمود. کمیته ایجاد اداره مستقل خط آهن افغانستان درچهارچوب یک بورد پالسی ساز مرکب از وزارتهای معادن، تجارت، ترانسپورت، هوانوردی و اتاقهای تجارت به ریاست وزیر فواید عامه مورد تایید قرار دادند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا