جامعه

صدها تن علیه پاکستان به تظاهرات دست زدند

 

کابل باختر/ 13/ ثور

صدهاتن امروز درشهر کابل علیه پاکستان دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکننده گان حملات نیروهای نظامی پاکستان بالای خاک افغانستان را به شدت تقبیح نموده از رشادت و قهرمانی قوای مسلح کشور که نظامیان پاکستانی را از ساحات ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار به عقب راندند تمجید نمودند.

 به گزارش خبرنگار آژانس باختر دراین تظاهرات که ازطرف جنبش سراسری جوانان افغانستان سازماندهی شده بود ، صدها تن از مردم اعم از مرکز وولایات شرکت کرده بودند.

 آنان با سردادن شعار های ضد سیاست های حکومت و تجاوزات نظامی های پاکستان ، ازدولت خواستند که نیروهای مسلح کشور را هرچه بیشتر با تجهیزات و امکانات ضروری مجهز سازد تادربرابر تجاوزات پاکستانی ها جواب دندان شکن بدهند.

 آنان گفتندکه هرافغان مانند شهید محمد قاسم قهرمان، آماده دفاع و قربانی در برابر متجاوزان پاکستانی هستند.

 شرکت کننده گان این تظاهرات که درمقابل وزارت دفاع ملی تجمع کردند ، قطع نامه یی را که درآن هفت ماده تسجیل یافته بود نیز به خوانش گرفتند.

دراین قطع نامه از سازمان ملل متحد ، جامعه جهانی، کنفرانس کشورهای اسلامی و سازمان ناتو تقاضا گردیده که بالای حکومت پاکستان فشار وارد نمایند تا تمام قوانین بین المللی را رعایت نموده و از هرنوع تجاوز در امور داخلی افغانستان پرهیز کند.

 دراین قطع نامه همچنان تظاهرکننده گان از دولت تقاضا کردندکه درمقابل تجاوزات پاکستان اهداف ملی و قوانین بین المللی را درنظر گرفته ، اقدام جدی نمایند.

 همچنان از تمام مردم افغانستان ، سازمان های سیاسی و جامعه مدنی خواسته شد که درمقابل تجاوزات اشکار پاکستان با حفظ وحدت ملی عمل نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا