سیاست

رییس اجراییه: رسیدگی به مسالۀ محیط زیست وظیفۀ اخلاقی ، انسانی و شهروندی است

کابل  2 ثور باختر
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان امروز با حضوردر مراسم گرامی داشت از روز جهانی زمین که از سوی اداره عالی محیط زیست کشور براز شده بود، بر تعهد دولت در قبال رسیدگی به مسئله حفاظت از محیط زیست سالم تاکید کرده و گفت: "گرامی داشت از روز جهانی زمین یک امر نیکو و میمون است که در واقعیت امر ما را متوجه سلامتی و توجه به وضعیت زمین به عنوان خانه مشترک همه ما انسان ها و دیگر مخلوقات که روی زمین زندگی می کنند، می سازد. و هم چنان برای ما گرامی داشتن از روز جهانی زمین به معنی تلاش برای تقویت فرهنگ محیط زیستی در کشور نیز می باشد. اینکه ما از جایگاه دولت و مسوولیت ها و تعهدات جدی دولت در قبال محیط زیست به شهروندان اطمینان بدهیم و هم چنان شهروندان نیز به پاس مسوولیت شهروندی و انسانی شان برای رسیدگی و توجه لازم به مساله سلامت محیط زیست و رعایت فرهنگ محیط زیستی در متن جامعه تلاش کنند"
وی در این مراسم تاکید کرد که: "مساله توجه به محیط زیست سالم در کنار این که مسوولیت رسمی دولت ها می باشد و تعهد جدی دولت ها را می خواهد، یک مسوولیت بسیار جدی شهروندی و اخلاقی نیز می باشد.
و برهمین اساس ضمن این که از تعهد دولت بر توجه ویژه به مساله و نگرانی های محیط زیستی در کشور اطمینان می دهم، از تمامی شهروندان کشور نیز انتظار دارم که به مساله محیط زیست به عنوان یک وظیفه اخلاقی، انسانی و شهروندی شان نگاه کنند و تلاش کنند که فرهنگ محیط زیستی را رعایت و تقویت کنند".
دکتور عبدالله عبدالله با توجه به وضعیت اجتماعی و فرهنگی حاکم در کشور و جامعه ما افزود:
"بحث رسیدگی به نگرانی های محیط زیستی و رعایت و تقویت فرهنگ محیط زیستی در جامعه ما، نیاز به توجه بزرگان تمامی خانواده های کشور دارد. اصولاً مساله محیط زیست باید از متن خانواده ها رعایت شود. در کنار خانواده ها (پدر و مادر) در متن جامعه عالمان دین، معلمین بزرگوار مکاتب و امامان مساجد از جمله تاثیر گذار ترین قشر اجتماعی ما برای تقویت فرهنگ محیط زیستی در کشور است و بر همین اساس از همه این بزرگواران می خواهم که برای رسیدگی و به مساله محیط زیست و برای تقویت فرهنگ محیط زیستی بیش از پیش تلاش کنند".
رییس اجراییه کشور در این مراسم به شمار از نهادها و شخصیت های فعال در عرصه محیط زیست لوح تقدیر و سپاس نامه اهدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا