سیاست

حملات راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی کشور، تقبیح گردید

کابل باختر5 جوزای
ولسی جرگه در جلسه امروز خود حملات راکتی پاکستان بر مناطق سرحدی کشور را تقبیح نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر: دراین  جلسه که به ریاست عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه برگزار گردید،اعضای ولسی جرگه در وقت امتیازی پیرامون موضوعات مهم واساسی کشور بحث نمودند.
اعضای ولسی جرگه  حملات راکتی پاکستان را بالای ولایات سرحدی کشور به خصوص ولایت کنرها شدیداً تقبیح نموده،از بی توجهی حکومت در این زمینه انتقاد کردند.
در جلسه، خاطر نشان گردید که به اثر راکت پراگنی کشور پاکستان به ولسوالی شیگر و دامگان ولایت کنر ازدیروز به این طرف،صدها خانواده بیجا و به تعداد چهار زن  شهید گردیده است.
در همین حال، وکلاء از ارتباطات برخی نیروهای امنیتی ولایت کنرباطالبان،ابرازنگرانی کرده، از ولسی جرگه خواستند تا با تفاهم با حکومت موضوع را بررسی و به این مشکل به صورت جدی اقدام کنند.
افزون برآن،برخی اعضای مجلس پیشنهاد نمودند که یک مصوبه به شورای امنیت مبنی بر راکت پراگنی کشور پاکستان فرستاده شود وجهت جلوگیری از این تجاوز،به حرکت های مدنی نیز اقدام شود.
در جلسه،همچنان پیشنهاد گردید که مقامات مسوول باید جهت خرید سلاح های پیشرفته به منظور دفاع از سرحدات کشور، اقدام نمایند.
در همین حال،وکلاء نگرانی شانرا ازعدم مصئونیت مکالمات تیلفونی مردم افغانستان از سوی شبکه های استخباراتی،توزیع غیر قانونی سیم کارتها، اخذ کاپی تذکره از نماینده گی شرکتها توسط اشخاص غیرمسئول و گرفتن سیم کارت به صورت دوباره به اساس تذکره برخی خانم های بلند رتبه دولتی ابراز نموده،افزودند که برخی افراد با گرفتن سیم کارت توسط تذکره خانم ها،باعث اذیت گردیده،مردم را تهدید می نمایند.
در جلسه، موضوعاتی چون روند برگزاری انتخابات دور دوم ریاست جمهوری و راه های جلوگیری از تقلب در این روند،مشکلات تغییرشخصیت حقوقی تصدی های ارزاق سیلوها، برخورد نادرست ادارات با مراجعین ،پیشنهاد برکناری رئیس دارالانشاء ورئیس کمیسیون مستقل انتخابات،توجه به بیجاشدن گان وزیرستان از سوی ارگانهای مربوط ، نگرانی از تخریب دیواراستنادی منار جام وخمیده شدن منار مذکور و کوتاهی وزارت اطلاعات دراین مورد ، پیشنهاد تغییر مسیر دریای جلگه که باعث تخریب زمین های زراعتی می گردد، انتقاد ازرد نمودن ملاقات رئیس جمهور  با اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، پیشنهاد برگزاری انتخابات شورا های ولسوالی همگام با برگزاری انتخابات پارلمانی به منظور جلوگیری از مصارف بیجا ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات ، جنگ کوچی های ولایت میدان وردک، کشته وزخمی شدن عده یی در این حادثه،پیشنهاد افزایش سایت های رأی دهی در ولسوالی های با امن ولایت میدان وردک و فرا خواندن اعضای کمیسیون مستقل انتخابات جهت توضیحات درمورد برگزاری انتخابات دور دوم نیز مطرح گردید واز مقامات مسئول خواسته شد تا در زمینه اقدام کنند.
سپس، مطابق آجنداء قراربود تا طرح قانون حقوق ، مصونیت و امتیازات وکلاء جهت بحث و رأی گیری به مجلس ارائه گردد،اما جهت بررسی هر چه بیشتر این طرح ودرج نظرات وپیشنهادات اعضای ولسی جرگه، طرح مذکور به جلسۀ مشترک محول گردید.
دراخیر،رئیس ولسی جرگه فهرست تمامی طرح های قوانین را که به منظور بحث وتصویب به ولسی جرگه فرستاده شده است، قرائت نمود وخاطر نشان ساخت که به دلیل غیابت برخی اعضای مجلس در جلسات کمیسیون ها وجلسات عمومی،طرح های مذکور از بحث وتصویب بازمانده است.
از سوی دیگر برخی وکلاء عدم تصویب قانون تحصیلات عالی را ناشی از مشکلات در برخی اصطلاحات این قانون دانسته،خاطر نشان ساختند: از آنجاییکه موضوع نیاز به بررسی همه جانبه داشته است،در تصویب آن تأخیر صورت گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا