جامعه

آلود گی هوا در پلخمری نگرانی به بار آ ورده است

پلخمری 12 جدی باختر
مسوولان محیط زیست و نهاد های جامعه  بغلان از آ لودگی هوای شهر پلخمری نگران اند.
نور الله امینی رئیس محیط زیست بغلان در یک کنفرانس خبری گفت که اگر مردم  خانواده ها در حفظ و نگهداشت محیط زیست شان توجه نکنند هیچ گاهی محیط شان پاک نخواهد شد.
رئیس محیط زیست بغلان گفت که پیش آمد  زمستان  سرد وعاری از بار ندگی استفاده بی رویه  از مواد چون ذغال  سنگ و فعالیت دهها فابریکه به شمول فابریکه سمنت غوری از جمله اسباب اساسی تاثیر گذار پلخمری شمرده می شود.
او گفت  در شهر پلخمری بیشتر از گنجایش باشنده دارد  که این خود  تاثیر منفی بالای آّب وهوا و محیط  زیست دارد واز طرف دیگر تر میمگاه وسایط  در شهر پلخمری فعال است که در طول سال مواد چرب  از قبیل  مبلایل ، فلتر های که تبدیل  میشود  جمع آ وری میکنند و در ایام زمستان  آن را می سو زانند افزون بر آن حمام هایی که در داخل شهر فعالیت  دارد از مواد سو ختی دود زا استفاده می کنند.
رئیس محیط   زیست از مقامات ذیصلاح خواست تا دراین قسمت ، ریاست محیط زیست بغلان را یاری رساند.
پرویزقادری یک تن از استادان پوهنتون بغلان از آ لود گی هوای محیط زیست به حیث یک سونامی خاموش یاد کرد  اضرار و تاثیرات ناگوار هوای  آ لوده را مضر به صحت خواند.
سید علی فاضل از فعالان جامعه مدنی  از مقام ولایت و مسوولان ذیربط خواست تا بالای فابریکه داران به خصوص فابریکه سمنت غوری فشار آورده شودتا در دود کش های قابریکات شان فلتر های تصفیه دود نصب کند. قایم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا